Ciastka francuskie z czekoladą

Miał być zupełnie inny podwieczorek, ale okazało się, że mam w lodówce ciasto francuskie, któremu termin przydatności do spożycia minął dwa dni temu.

Nie lubię wyrzucać jedzenia, chyba że naprawdę muszę (spleśniałe, zepsute itp.).

Więc postanowiłam upiec z niego małe ciastka, nadziewane czekoladą.

Do zabawy zaprosiłam Starszego. Rozwałkowane ciasto podzieliłam na 9 prostokątów, do każdego włożyliśmy po 3 kostki czekolady i skleiliśmy na kształt paczuszek, brzegi dociskając widelcem.

 

Wyszły świetne!

Odczekaliśmy chwilę, by nie poparzyć się naprawdę gorącą czekoladą i z radością spałaszowaliśmy ciepłe ciasteczka.

Wszyscy, bez wyjątku.




Następnym razem spróbuję z jabłkami, budyniem albo dżemem.

Może nawet sama zrobię ciasto francuskie?

Przepis:

gotowe ciasto francuskie
tabliczka czekolady 100g plus 3 kostki (mleczna lub gorzka, wedle uznania)
łyżka masła, stopiona

Piekarnik nagrzać do 200C z termoobiegiem.

Ciasto lekko rozwałkować, pokroić na 9 poziomych prostokątów. Z prawej strony prostokąta ułożyć w pionie 3 kostki czekolady, przykryć lewą stroną i docisnąć brzegi widelcem.

Układać na blasze, wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować roztopionym masłem, wstawić do piekarnika i piec 15-17 minut, do zrumienienia.


Komentarze