Marchewkowo-cukiniowe kwadraty

Po długim czasie posuchy wreszcie jakiś wypiek. Duża cukinia, za całe 2,50zł, wystarczyła na dwudniowy obiad, ciasto i jeszcze kawałek pozostał.

Ten przepis wydrukowałam sobie w sierpniu zeszłego roku i jakoś o nim zapomniałam.

A niesłusznie - jest prosty, nie trzeba nawet włączać miksera, a smakuje naprawdę pysznie.

Moje ciasto wyszło raczej wilgotne niż suche i ma ciemniejszy kolor, ze względu na cynamon. Suszony, mielony imbir nie do końca do mnie przemawia, więc zastąpiłam go cynamonem właśnie.

Polewa z kremowego serka równie prosta i pyszna - ja w ogóle mam słabość do ciast marchewkowych, zwłaszcza z polewą z mascarpone lub cream cheese.

Ciasto nie jest duże, w sam raz na popołudnie dla rodziny 2+2.

Lub każdej innej :)

Fotografii tym razem brak.

Nie zdążyłam.

Przepis:

1,5 szklanki mąki
mała łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki mielonego imbiru (można zastąpić cynamonem lub dodać obu tych przypraw)
1/4 łyżeczki sody
3/4 szklanki jasnego brązowego cukru (dałam trochę mniej)
1/4 szklanki miodu (dałam łyżkę)
1/2 szklanki oleju
2 jajka
łyżeczka ekstraktu z wanilii
1,5 szklanki startej marchewki
szklanka startej cukinii
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich - opcjonalnie (nie dodałam)

polewa: opakowanie serka Twój smak lub philadelphia (śmietankowy), cukier puder (zacząć od 3-4 łyzek i ewentualnie dodać więcej, do smaku)

Piekarnik nagrzać do 160C termoobieg, Blachę 23x33 lub nieco mniejszą wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać mąkę, proszek, sodę, przyprawy.

W dużej misce wymieszać cukier, olej, miód, jajka, wanilię. Dodać przesiane suche składniki, wymieszać aż nie będzie widać grudek mąki. Na koniec dodać marchew, cukinię i orzechy, wymieszać widelcem.

Przełożyć do formy, piec około 25 minut, do suchego patyczka. Studzić na kratce.

Polewa: Serek utrzeć z cukrem pudrem, posmarować ostudzone ciasto.

Komentarze