Ciasteczka Sally

Przepyszne ciasteczka z czekoladą, z przepisu Sally. Piekłam je już kilkakrotnie i byłam przekonana, że pisałam o nich na blogu, ale okazało się, że jednak nie.

Spieszę zatem, by podzielić się nimi z Wami, bo są wyjątkowe.


Wystarczą dwie miski, widelec i garnuszek do stopienia masła.

W jednej mieszamy mąkę z solą i sodą, w drugiej dwa rodzaje cukru, miód, masło, mleko i żółtko. Potem łączymy zawartość obu naczyń, dodajemy czekoladę i formujemy kulki.

Miód dodaje fajnego smaku, nie pomijajcie go. Zmniejszyłam ilość cukru w stosunku do oryginalnego przepisu i wydaje mi się, że właśnie tyle jest w sam raz.


Macie ochotę?

Ja zawsze. Ciasteczkowy Potwór to ja.



Przepis:

210g mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
145g masła, stopić
1/3 szklanki cukru
1/4 szklanki jasnego brązowego cukru
łyżka miodu
żółtko
30 ml mleka
3/4 szklanki posiekanej mlecznej czekolady

Masło stopić.

W misce wymieszać mąkę z sodą i solą.

W drugiej misce umieścić dwa rodzaje cukru, miód, zalać masłem, wymieszać widelcem. Dodać żółtko i mleko, wymieszać. Przelać do suchych składników, wymieszać. Dodać posiekaną czekoladę, wymieszać.

Piekarnik nagrzać do 190C. Płaskie blachy wyłożyć papierem do pieczenia. Formować niewielkie kulki z ciasta (około 1 łyżki), układać w niewielkich odstępach od siebie. Piec 10-11 minut, studzić na blasze przez około 3-5 minut, potem przełożyć na kratkę.

Przechowywać w zamkniętym słoju/pojemniku.


Komentarze