Kurczak z fasolką i sosem BBQ

Ponieważ została mi spora porcja sosu BBQ, postanowiłam go spożytkować czem prędzej (mimo zapewnień o długiej trwałości).

Nikt poza mną nie zakochał się w nim tak bardzo, jak ja, więc szansa na szybkie samoistne zniknięcie była nikła.

Szperając wśród przepisów BBC GoodFood natrafiłam na tego kurczaka.

Zmodyfikowałam odrobinę przepis, używając piersi z kurczaka i czerwonej fasolki zamiast białej (akurat nie było białej w sklepie, ale ja chyba nawet wolę czerwoną).

Wyszło przepyszne!


Tylko, ze znów nikt nie zachwycił się tak bardzo, jak ja...
Dla dzieci ciut za ostre (sos BBQ był nieco pikantny).
Mąż zjadł, ale też marudził, że ostre.
Jakie ostre, no ludzie!
Jedynie nieco pikantne.

Przepis (nieco zmodyfikowany):

cebula, posiekana
6 plastrów wędzonego boczku, posiekanego
2 duże piersi z kurczaka, pokrojone w kostkę
łyżka wędzonej papryki w proszku
500g passaty pomidorowej
200g sosu BBQ
łyżka suszonego oregano
dwie puszki (po 400g) czerwonej fasolki

Na głębokiej patelni lub w garnku z grubym dnem wrzucić boczek i wytopić z niego tłuszcz. Jeśli boczek jest chudy, można dolać nieco oleju. Smażyć 3-4 minuty i dodać posiekaną cebulę, zrumienić (ale nie przypalić).

Zrumienioną cebulę z boczkiem odsunąć na bok patelni, wrzucić mięso (można partiami, żeby nie puściło soku), obsmażyć z każdej strony, a następnie dodać wędzoną paprykę, zalać passatą, dolać szklankę wody, sos BBQ, oregano, posolić i popieprzyć. Zagotować, przykryć, dusić na mały ogniu 20 minut, mieszając co jakiś czas.

Dodać odsączoną, przepłukaną fasolkę, dusić jeszcze 10-15 minut.

Podawać z pieczywem, można posypać żółtym serem.



Komentarze