Crinkle cookies z masłem orzechowym

Czas płynie, a chęć do gotowania nie wraca.

Coś tam przyrządzam, coś tam jem, ale bez werwy.

Napisała do mnie M., zaniepokojona brakiem nowych wpisów na blogu. Specjalnie więc dla niej ten post i te naprawdę przepyszne ciasteczka.


Robiłam już różne ciastka z masłem orzechowym, ale żadne nie zachwyciły mnie (i moich dzieci), jak te.

Cudownie miękkie, z delikatną cukrową skorupką.


Moje wyszły trochę grubsze i z mniejszą ilością pęknięć niż w oryginale, nie wiem dlaczego.

Wiem za to, że są boskie, a Starsze Dziecko stwierdziło: "róbmy je częściej!".


Przepis pochodzi z blogu Averie Cooks.


Przepis:

duże jajko
113g miękkiego masła
1/2 szklanki masła orzechowego
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki jasnego cukru muscovado
łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 i 1/4 szklanki mąki
łyżeczka sody
szczypta soli

cukier do obtoczenia

W misie miksera utrzeć masło z masłem orzechowym, jajkiem, dwoma rodzajami cukru i wanilią. Ucierać około 4 minut, do uzyskania puszystej masy.

Zeskrobać masę ze ścianek, dodać mąkę z solą i sodą, zmiksować do połączenia składników, przez około minutę.

Ciasto podzielić na 12 równych części, ulepić kulki i odłożyć na tacę, lekko spłaszczyć. Przykryć folią spożywczą, wstawić do lodówki na minimum 2h - maksymalnie 5 dni. Etap chłodzenia jest obowiązkowy, inaczej ciasto rozpłynie się podczas pieczenia.

Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Każde ciasto obtoczyć lekko w cukrze, układać w dużych odstępach na blasze.

Piec około 12 minut, aż brzegi lekko się zezłocą. Wierzch będzie blady i wyglądający na niedopieczony. Nie zdejmować ciastek z blachy przez jakieś 10 minut lub dłużej.


Komentarze