Piernikowe sconesy

Żydowskie przysłowie mówi: "Gdy chcesz rozśmieszyć pana Boga, opowiedz mu o swoich planach".

Dziś rano miałam wyjechać z dziećmi do Radomia. Odwiedzić Ciocie i pokazać chłopakom inny kawałek Polski. Zaczęły się ferie, można miło zorganizować czas.

W piątek Młodsze Dziecko wróciło z przedszkola z bólem głowy i temperaturą. Położył się do łóżka i przespał całe popołudnie i wieczór. Wyjazd trzeba było odwołać.

Ponieważ nie musieliśmy się pakować ani wcześnie wstawać, postanowiłam zrobić jakieś nietypowe śniadanie. Wieki minęły od czasu gdy ostatni raz piekłam sconesy.

Na blogu A kitchen addiction jest całe mnóstwo świetnych przepisów na te przysmaki. Wybrałam wersję piernikową, z mąką razową.


Proste i niekłopotliwe, w mikropiekarniku musiałam piec na dwie raty, ale udało się.

Przypomniałam sobie jak bardzo lubię poranki z wyjątkowymi śniadaniami, pachnące moimi wypiekami, w kuchni ciepłej od nagrzanego piekarnika.

Bardzo mi tego brakuje.

Zwłaszcza zimą.

Powtarzam sobie: jeszcze trochę. Jeszcze parę miesięcy i będziesz miała swój nowy dom.

Oby.

Na razie ratują mnie sconesy.

Nie są mocno słodkie, polewa jest raczej wskazana.

Przepis:

2 szklanki mąki pszennej razowej (lub graham)
1/3 szklanki jasnego cukru muscovado
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
2 łyżeczki przyprawy do dyni
113g zimnego masła
1/3 szklanki melasy (dałam połowę tej ilości)
1/3 szklanki mleka
1 jajko
łyżeczka ekstraktu z wanilii

jajko do posmarowania

mleczny lukier: 2 łyżeczki mleka, 1/2 szklanki cukru pudru

Piekarnik nagrzać do 190C góra/dół. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

W dużej misce wymieszać mąkę z cukrem, proszkiem, sodą, solą i przyprawą.

Dodać pokrojone na malutkie kawałeczki masło, rozcierać palcami z mąką aż do uzyskania drobnych okruchów (starać się nie ogrzewać za bardzo masła).

Dodać melasę, mleko, jajko i wanilię, wymieszać do połączenia się składników.

Wyjąć na podsypany mąką blat, lekko i szybko zagnieść kilka razy. Uformować płaskie koło o średnicy 20cm, przeciąć nożem na 8 trójkątów.

Ostrożnie przełożyć na blachę, posmarować roztrzepanym jajkiem i lekko posypać cukrem.

Piec 12-15 minut. Przełożyć na kratkę do wystudzenia.

Mleczny lukier: utrzeć mleko z cukrem pudrem, polać po przestudzonych sconesach.

Komentarze