Ciastka owsiane z czekoladą

Kiedy przeglądam mój blog w poszukiwaniu ciastek owsianych, nie znajduję klasycznej wersji z ciemną czekoladą. Usiłowałam sobie przypomnieć, czy piekłam takie, bez umieszczania ich na blogu, ale chyba nie.

Dziś więc nadrabiam.


Przepis znalazłam na blogu Baked by Rachel i spodobało mi się w nim to, że nie trzeba schładzać ciasta. W ciągu tygodnia mam raczej niewiele czasu na zabawę w kuchni, a ciastka chciałam mieć JUŻ.


No i miałam.

Wy też możecie mieć, zanim wpadniecie w piernikowy szał.

Przepis jest bardzo prosty. Tylko wyjmijcie wcześniej masło z lodówki.


Przepis:

113g miękkiego masła
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki jasnego cukru muscovado
duże jajko
1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (można pominąć)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
1/2 łyżeczki cynamonu
3/4 szklanki mąki pszennej
1 i 1/2 szklanki płatków owsianych górskich
3/4 szklanki gorzkich lub mlecznych groszków czekoladowych

Piekarnik nagrzać do 180C, dwie płaskie blachy wyłożyć papierem do pieczenia.

Masło utrzeć z dwoma rodzajami cukru na jasną, puszystą masę. Dodać jajko i wanilię, zmiksować, następnie wsypać proszek i sodę, sól i cynamon, dobrze wymieszać. Wsypać mąkę i płatki owsiane, zmiksować tylko do połączenia składników. Dodać czekoladowe groszki, wymieszać.

Nakładać porcje ciasta na blachę (w odstępach). Piec 10-11 minut. Zostawić na blasze przez 3-5 minut, następnie ostrożnie przełożyć na kratkę.

Przechowywać w zamkniętej puszce lub słoiku.


Komentarze