Rugelach

Miesiąc temu zarobiłam ciasto na kruche rogaliki rugelach, a potem nie zdążyłam ich upiec. Za dużo się działo.

Postanowiłam je zamrozić i upiec w innym terminie.

Rankiem tydzień później wyjęłam jedną porcję ciasta (z trzech), a w południe wystarczyło rozwałkować, przygotować nadzienie i upiec.

Bardzo wygodny sposób, a rugelach - pyszne!

Na zimno chyba nawet lepsze niż gorące.



Dodatek drożdży w przepisie jest opcjonalny, Nigella sugeruje żeby ich użyć - to nie kosztuje wiele wysiłku. Jednak w przypadku mrożenia surowego ciasta chyba nie ma to znaczenia. Piszę "chyba", bo nie wypróbowałam jeszcze wersji z pieczeniem bez mrożenia. Ale po rozmrożeniu rogaliki już nie zamierzały rosnąć. Są tak smaczne, że pewnie upiekę je jeszcze niejeden raz, a wtedy wypróbuję pieczenie od razu oraz wersję bez drożdży. I dam znać.

Drugą porcję ciasta upiekłam w formie babeczek w formie na muffiny i wypełniłam po upieczeniu czekoladowym kremem patissiere. Też pyszne!

Trzecia część czeka na swoją kolej wciąż zamrożona.

Przepis (Nigella Lawson: "Nigella ucztuje"):

Ciasto:
425g mąki pszennej
1/4 łyżeczki soli (dałam szczyptę)
50g drobnego cukru
7g suszonych drożdży (można pominąć)
250g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
100g twarogu śmietankowego
jajko
60ml kwaśnej śmietany

W malakserze zmiksować mąkę, sól, cukier i drożdże, dodać pokrojone masło i twaróg, zmiksować do konsystencji mokrego piasku. Jajko wymieszać z kwaśną śmietaną, wlać do malaksera, zmiksować na gładkie ciasto. Przełożyć ba blat oprószony mąką, podzielić na 3 części, uformować grube dyski. Włożyć do torebek na mrożonki i odłożyć na godzinę do lodówki (lub zamrozić do wykorzystania kiedy indziej).
Wyjąć 10-15 minut przed rozwałkowaniem.

Nadzienie:
250g gorzkiej czekolady (użyłam deserowej)
50g jasnego cukru trzcinowego
50g masła

Glazura (pominęłam):
3 łyżki drobnego cukru
3 łyżki wrzątku.


Piekarnik nagrzać do 190C. Czekoladę posiekać, wymieszać z cukrem. Masło roztopić i ostudzić.

Na blacie oprószonym mąką rozwałkować pierwszą porcję ciasta na koło o średnicy 25cm, pokroić nożem na 12 trójkątów. Posmarować roztopionym masłem, posypać jedną trzecią czekoladowego nadzienia. Ostrożnie wysuwać po jednym kawałku i zwijać od szerokiego końca w rulonik, uformować rogalik. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Jeśli używamy drożdży - pozostawić rogaliki na 20minut, jeśli nie, posmarować jajkiem i od razu wstawić do piekarnika na 20 minut.

Przełożyć na kratkę, posmarować glazurą (opcjonalnie).

Komentarze