Rogaliki krucho-drożdżowe z powidłami

Rogaliki z powidłami wielbię chyba tak bardzo, jak szarlotki.

Nie mogę im się oprzeć.

Przepis na te rogaliki wydrukowałam prawie 3 lata temu. Niedopuszczalne, że tak długo zwlekałam z ich upieczeniem!

Ciasto jest wdzięczne, dobrze się je zagniata, wykonanie całości jest trochę rozciągnięte w czasie, ale nie jest bardzo pracochłonne.

Na pewno należy skrócić czas pieczenia, mnie pierwsza partia spiekła się za mocno (23 minuty), druga była idealna po około 15 minutach (niestety, nie spojrzałam dokładnie. Nastawiłam piekarnik na 20 minut, ale wyłączyłam parę minut wcześniej).

Z cukrem pudrem smaczne, ale chyba wolę z lukrem.

Użyłam swoich (pierwszych w życiu) powideł śliwkowych, przez co rogaliki przypominały mi ciastka-topielce, ulubione z dzieciństwa. Je też powinnam upiec, wieki ich nie jadłam...



Komentarze