Nektarynki pod owsiano-razową kruszonką

Zupełnie wolną niedzielę zaczęłyśmy z Siostrą od przygotowania nektarynek pod kruszonką.

Nie jestem wielbicielką tych owoców, ale ostatnio tak mam, że nagle nachodzi mnie ochota na zjedzenie czegoś, co do tej pory omijałam.

Tak było kilka lat temu ze szpinakiem, potem ze szparagami, dynią.

Teraz czas na nektarynki.

Najpierw lekko je podsmażamy na żeliwnej patelni, później przykrywamy owsiano-razową kruszonką, z olejem kokosowym, migdałami i białą czekoladą.

Zjadamy na ciepło.

Można na balkonie - tak jak my. Jeśli ktoś ma.

Ja nie mam.

Ale Siostra ma :)

Przepis pochodzi ze strony Half Baked Harvest. Ta dziewczyna ma moc!

Przepis:

2 łyżki masła
4-5 nektarynek lub brzoskwiń
2 łyżki cukru*
1 i 3/4 szklanki dużych płatków owsianych
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej razowej
1/2 szklanki brązowego cukru**
3/4 łyżeczki sody
szczypta soli
3/4 szklanki oleju kokosowego (dałyśmy pół)
2 jajka
łyżka ekstraktu waniliowego
1/2 szklanki byle jak posiekanych migdałów
50g białej czekolady, posiekanej

Piekarnik nagrzać do 180C.

Nektarynki pokroić w plastry, odstawić.

W misie miksera umieścić płatki, mąkę, cukier, sodę, olej kokosowy, jajka i wanilię, zmiksować do połączenia składników. Wsypać migdały i czekoladę, wymieszać.

Na żeliwnej patelni 25cm średnicy roztopić masło, wrzucić nektarynki, posypać 2 łyżkami brązowego cukru, smażyć nie mieszając 3 minuty. Przemieszać, smażyć kolejne 2.

Zdjąć z ognia, posypać kruszonką, wstawić do piekarnika na 20-25 minut.

Można podać z gałką lodów waniliowych.



*w oryginale 1/3 szklanki, według mnie zdecydowanie za dużo
**w oryginale szklanka, jw


Komentarze