Ciasto bananowe z czekoladą



Smaczne bananowe ciasto, z kawałkami gorzkiej czekolady i moją ulubioną polewą z kremowego serka.


Zaniosłam do pracy, ku uciesze koleżanek.


Spożyte do ostatniego okruszka - i trzy prośby o przepis.



Przepis (Brown Eyed Baker):

2 szklanki mąki pszennej
pół łyżeczki sody
szczypta soli
113g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru*
2 jajka
szklanka rozgniecionych bananów (2-3 banany)
łyżeczka ekstraktu z wanilii (tym razem pominęłam)
pół szklanki mleka
100g posiekanej gorzkiej czekolady

polewa:

144g śmietankowego serka "Twój Smak" lub Philadelphia
57g miękkiego masła
szklanka cukru pudru
3/4 łyżeczki ekstraktu z wanilii (pominęłam)

Kwadratową foremkę o wymiarach 20x20cm wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół.

Mąkę wymieszać w misce z sodą i solą, odstawić.

Masło utrzeć z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodawać po jednym jajku, dokładnie miksując. Dodać banany i wanilię, zmiksować.

Wsypać 1/3 mąki, zmiksować krótko, połowę mleka, zmiksować, drugą część mąki, ponownie zmiksować, resztę mleka i ostatnią część mąki. Wsypać posiekaną czekoladę i wymieszać szpatułką.

Przelać ciasto do przygotowanej formy, piec 45-50 minut, do suchego patyczka. Wystudzić na kratce.

Polewa: serek zmiksować z masłem, dodać cukier i utrzeć na gładką masę. Rozłożyć równomiernie na chłodnym cieście.


*w oryginale 1 i 1/2 szklanki

Komentarze