Ciastka cytrynowe z białą czekoladą

Cytryna i biała czekolada to nie są moje smaki. Owszem, zjem, ale przeważnie szukam przepisów z mleczną czekoladą, cynamonem albo truskawkami.

Jednak ten przepis prześladował mnie za każdym razem, kiedy wchodziłam na stronę The Baker Chick. Przez długi czas wisiał jako jeden z ulubionych i w końcu zaczęło mnie to drażnić. Musiałam coś z tym zrobić.

Wydrukowałam więc przepis, a że jestem w posiadaniu sporej ilości różnych czekoladowych groszków (z belgijskiej czekolady, mniam!), w tym także białych - postanowiłam spróbować.

Właściciel małych rąk był równie ciekaw efektu, co ja.

Naprawdę pyszne ciastka!

Jeśli mówi to ktoś, kto nie wielbi białej czekolady, to chyba dobra rekomendacja?

Ciastka są proste i szybie, z gatunku moich ulubionych - nie wymagających wałkowania ani wykrawania. Nie są kruche, tylko miękkie, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Udało mi się wyjąć je z piekarnika leciutko niedopieczone - a takie chyba lubię najbardziej.

Najładniejsze ciastka wychodzą gdy użyjemy prawdziwej łyżki do lodów - ja użyłam zwykłej, więc zdarzały się i takie kształty:

Ale czy to ważne?

Grunt, że zniknęły bardzo szybko i miałam w tym niemały udział!!

Przepis:

1 i 1/2 szklanki mąki
3/4 łyżeczki sody
szczypta soli (opcjonalnie)
170g miękkiego masła
1/2 szklanki jasnego cukru muscovado
duże jajko
łyżka soku z cytryny
szklanka posiekanej białej czekolady lub czekoladowych groszków
skórka z cytryny

Piekarnik nastawić do 190C góra/dół. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Mąkę zmieszać z sodą i solą.

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać jajko, wymieszać, wlać sok z cytryny, dalej ubijać.

Wsypać powoli mąkę, zmiksować do połączenia składników. Wsypać białą czekoladę i skórkę z cytryny, szybko, ale dokładnie przemieszać.

Wykładać masę łyżką na blachę, w odstępach. Piec 7-10 minut, do lekkiego zrumienienia.

Zostawić na blasze 3 minuty, następnie przenieść na kratkę do całkowitego wystudzenia.

Komentarze