Pomarańczowe ciastka z pekanami i czekoladą

Znalezione na Smitten Kitchen rok temu, w połowie września.

O czym wtedy myślałam?

Szukałam zastosowania dla nadmiaru płatków owsianych, pomysłu na zużycie orzechów pekan, czy trafiłam na nie przypadkiem?

Nie wiem.

Grunt, że postanowiłam je w końcu upiec i nie żałuję -sa bardzo smaczne.


Dzięki sporej ilości świeżo startej skórki pomarańczowej będą idealne na Gwiazdkę i w całym sezonie jesienno-zimowym.


Pekany - dość trudno dostępne na naszym rynku - można zastąpić innymi orzechami, lub pominąć. Ale warto postarać się kupić je choć raz, według mnie są o wiele smaczniejsze niż włoskie. Podobne w smaku, ale delikatniejsze, mniej gorzkie.

Przepis:

113g miękkiego masła
1/3 szklanki cukru
1/2 szklanki jasnego cukru trzcinowego
szczypta soli
łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 duże jajka
1 i 1/2 szklanki mąki 
łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta mielonego ziela angielskiego
szklanka płatków owsianych błyskawicznych
szklanka posiekanych grubo pekanów
starta skórka z jednej pomarańczy (można dać mniej)
szklanka posiekanej czekolady (użyłam gorzkiej i mlecznej)

Piekarnik nastawić do 175C góra/dół. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Do miski przesiać mąkę, sodę i przyprawy, odstawić.

Utrzeć masło na jasną, puszysta masę, dodawać cukry, dalej ucierając. Wsypać sól, wlać wanilię, miksować około 3 minut. Dodawać po jednym jajku, dokładnie miksując. Wsypać połowę mąki z sodą i przyprawami, wymieszać do połączenia składników, dodać resztę mąki, znów wymieszać. Dodać płatki owsiane, pekany, skórkę z pomarańczy i czekoladę, wymieszać.

Nakładać porcje ciasta łyżką na blachę, w odstępach. Piec 10-12 minut, do zrumienienia. Studzić na kratce, potem przechowywać w zamkniętym pojemniku lub puszce.

Komentarze