Ciasto z nutellą

..tudzież chlebek z nutellą, a nawet z całą jej warstwą!

Moja wstęga trochę skromna, bo bałam się, czy całość nie będzie za słodka.

W efekcie otrzymałam mało słodkie, ale całkiem smaczne ciasto.

Jednak nie można przesadzać z ograniczeniem cukru.

Chlebek jest prosty w wykonaniu i stosunkowo szybki.

Przepis pochodzi z blogu Averie cooks.

Przepis:

jajko
3/4 szklanki maślanki (jogurtu, kefiru)
1/2 szklanki jasnego brązowego cukru (lepiej ograniczyć - ja dałam 1/4 - i zamiast tego dać podaną ilość nutelli)
1/3 szklanki masła orzechowego
1/4 szklanki cukru 
1/4 szklanki oleju kokosowego, stopionego (można zastąpić rzepakowym, słonecznikowym)
łyżka ekstraktu z wanilii
1 i 1/2 szklanki mąki
łyżeczka sody
szczypta soli (opcjonalnie)
2/3 szklanki nutelli na wstęgę
1/4 szklanki nutelli na wierzch

Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół (lub 160 termoobieg). Keksówkę 23x13cm wysmarować masłem, odstawić.

W dużej misce wymieszać jajko, maślankę, cukry, masło orzechowe, olej kokosowy i wanilię.

Dodać przesianą mąkę z sodą i solą, wymieszać widelcem - nie za długo, byle nie było widocznej mąki.

Przelać 2/3 ciasta do foremki, wyrównać powierzchnię, nałożyć 2/3 szklanki nutelli, rozsmarować delikatnie. Przykryć resztą ciasta, na wierzch nałożyć kleksy pozostałej nutelli i wykałaczką zrobić wzorki.

Piec 40-45 minut, studzić w formie 30 minut, następnie wyjąć na kratkę.


Komentarze