Ciastka z M&M's

Dostałam paczkę M&M'sów, prosto ze Stanów.

Przytknęłam paczuszkę do nosa z nabożną miną, mówiąc dla żartu - "zobaczcie, tak pachnie Ameryka".
- Ja też chcę zobaczyć, jak pachnie Ameryka! - odparło Młodsze Dziecko, domagając się przejęcia M&M'sów.

Opakowanie, rzecz jasna, nie pachniało niczym, ale wpatrywaliśmy się w nie z szacunkiem, godnym produktu zza wielkiej wody ;)

Postanowiliśmy wykorzystać część z nich do ciastek, bo całe 200g "na dziko" to trochę dużo (nie, żeby żadne z nas nie dało im rady, to pewne). Znalazłam przepis na stronie Joy of Baking, razem z filmem, spodobał nam się.

No to upiekliśmy.

Jak na USA przystało, ciastka są wieeeeelkie. Trochę zbyt wysokie, w porównaniu z oryginałem. Chyba braliśmy za duże porcje - zamiast 15 sztuk, wyszło nam 10.

Ciastka są smaczne, tak jak chocolate chip cookies, tylko zamiast kawałków czekolady mamy M&M'sy.
Proste i szybkie w przygotowaniu.

Pachnące :)

Można też użyć Smarties albo lentilków. Rozmiar ciastek może być mniejszy, należy wtedy skrócić nieco czas pieczenia.

Przepis:

2 szklanki mąki pszennej
1 i 1/4 łyżeczki sody
szczypta soli
170g masła w temperaturze pokojowej (miękkie, ale w miarę zwięzłe)
1/3 szklanki cukru
1/3 szklanki jasnego cukru muscovado
duże jajko
żółtko
1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
3/4 szklanki M&M's (bez orzeszków) lub Smarties, Lentilky

Piekarnik nagrzać do 175C góra/dół. Dwie płaskie blachy wyłożyć papierem do pieczenia.

Mąkę wymieszać z sodą i solą, odstawić.

Masło utrzeć z dwoma rodzajami cukru na puszystą masę, około 3 minuty, dodać jajko i żółtko, zmiksować, wlać wanilię, zmiksować. Ostrożnie wsypać mąkę, miksować na wolnych obrotach do połączenia składników.

Jeśli ciasto jest bardzo klejące, wstawić je do lodówki na 30-60 minut.

Nakładać porcje ciasta w sporych odstępach od siebie - ciastka bardzo rosną i rozlewają się na boki. Najlepiej użyć łyżki do lodów, ja z jej braku użyłam miarki 1/4 szklanki, ale nie do końca się sprawdziła. Wyszło mi 10 ciastek zamiast 15.

Układać po 6 kulek z ciasta na blasze, spłaszczyć, na wierzchu ułożyć gęsto M&M'sy.

Wstawić do piekarnika na 14-17 minut (piekłam 14). Zostawić chwilę na blasze, potem przełożyć na kratkę do wystudzenia.


Zachwyt dzieci gwarantowany :)


Komentarze