Brioszki-precle z czekoladą

Czy może być coś piękniejszego niż słoneczny wczesnojesienny dzień?

Albo ciepłe drożdżowe brioszki z czekoladą?

Albo jedno i drugie naraz???


Na sobotę zaplanowałam spacer dookoła jeziora. Ponieważ pod opieką miałam czworo nieletnich, wiedziałam że muszę zabrać ze sobą suchy prowiant i wodę.

Miałam czas i ochotę, więc upiekłam brioszki z czekoladą, zaplatane w kształt precli.


8 sztuk (tak, wiem że na zdjęciu są tylko 4), po dwie dla każdego.

Pachniały przecudownie, smakowały podobno równie bosko - tym razem nie było dane mi spróbować.

Ale wierzę na słowo i na wspomnienie po nich, jedyne, które pozostało.


Przepis pochodzi z bardzo fajnej książki Deb Perelman "The Smitten Kitchen cookbook", autorki bloga o tym samym tytule. Ma nie tylko fajne przepisy i piękne zdjęcia, ale również bardzo dobrze się ją czyta. Deb pisze dużo, ale dowcipnie i zawsze cieszę się, że jednocześnie szkolę swój angielski.

Wielokrotnie sięgałam do jej przepisów (zobaczcie tę pyszną tartę z dżemem morelowym, razowe ciasto bananowe z chrupiącą kaszą jaglaną, czy pomarańczowe ciastka z orzechami pekan) i bardzo się cieszę, że dostałam jej książkę w prezencie (prosto ze Stanów!).

Dziś dzielę się z Wami przepisem i choć aura tak piękna, że szkoda siedzieć w domu, zostawcie go sobie na chłodniejsze i deszczowe dni. Nie pożałujecie.


W końcu od czego są weekendy?

Przepis:

1/3 szklanki letniego mleka
7g suszonych drożdży
2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżki cukru
szczypta soli
2 duże jajka, lekko roztrzepane
115g miękkiego masła
szklanka czekoladowych groszków
1/4 łyżeczki startej skórki pomarańczowej - opcjonalnie (pominęłam z braku pomarańczy)

Do mleka wsypać drożdże, wymieszać, odstawić na 5 minut.

W misie miksera wymieszać mąkę, cukier i sól. Dodać jajka i drożdże z mlekiem, miksować na małych obrotach aż ciasto uzyska w miarę jednolitą konsystencję. Zwiększyć obroty miksera i miksować przez około 10 minut - to spowoduje miękką, ale sprężystą strukturę brioszek.

Założyć hak do zagniatania ciasta i dodawać masło po kawałku. Miksować około 5 minut, aż masło przestanie być widoczne. Dodać czekoladę i skórkę z pomarańczy, jeśli używamy.

Ciasto przełożyć do lekko naoliwionej miski, przykryć i zostawić w ciepłym miejscu do wyrastania na 2h lub na całą noc do lodówki (do 24h). Jeśli trzymamy w lodówce, po wyjęciu należy zostawić na blacie przez około godzinę, zanim przejdzie się do następnego kroku.

Ciasto wyjąć z miski i podzielić na 8 części. Z każdej uformować długi wałek i zwinąć w kształt precla. Odkładać na płaską blachę, wyłożoną papierem do pieczenia. Posmarować roztrzepanym jajkiem z wodą i odrobiną soli, odstawić na 15 minut.

Nastawić piekarnik do 180C. Ponownie posmarować brioszki i posypać grubym perłowym cukrem. Piec około 12 minut, aż lekko się zrumienią.

Studzić na kratce.



Komentarze