Ciasto owsiankowo-czekoladowe

Dla wszystkich Dzieci, małych i dużych oraz dla dorosłych, którzy też kiedyś byli dziećmi, a tak szybko i skutecznie o tym zapominają...


Wydaje mi się, że nie uraczyłabym tym ciastem siebie w przeszłości. Czekoladowa masa byłaby pewnie za mało słodka, a owsiankowe warstwy kłułyby mnie w zęby.

Ja teraźniejsza zjadłam z przyjemnością kilka kawałków. Moje Dzieci również.


Szybkie i proste ciasto, każdemu się uda.

Przepis pochodzi z blogu OMG Chocolate Desserts.

Przepis:

1 i 1/3 szklanki płatków owsianych (nie błyskawicznych)
szklanka mąki pszennej
2/3 szklanki jasnego cukru muscovado
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
140g masła, stopionego

czekoladowa masa:
1/2 szklanki mąki
1/4 szklanki jasnego cukru muscovado
szczypta soli
200g deserowej czekolady
4 łyżki masła
3 duże jajka

Piekarnik nagrzać do 160C góra/dół. Kwadratową foremkę 20x20cm wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać mąkę, płatki, cukier, proszek do pieczenia i sól. Zalać stopionym masłem, wymieszać łyżką do uzyskania kruszonki. Połową ciasta wylepić spód formy, podpiec przez 8 minut i chwilę wystudzić.

W tym czasie zrobić masę czekoladową - masło i połamaną czekoladę stopić w garnuszku. W drugiej misce wymieszać mąkę z cukrem i solą. Do przestudzonej czekolady dodać roztrzepane jajka, wymieszać widelcem, a następnie dodać suche składniki. Wymieszać do połączenia składników.

Masę wylać na podpieczony spód, posypać resztą kruszonki. Piec 35-40 minut (piekłam 35, ale wydaje mi się, że wystarczyłoby 30). Wystudzić na kratce przed pokrojeniem.



Komentarze