Krajanka sernikowa z dżemem truskawkowym

Dżem truskawkowy to dla mnie jeden ze smaków dzieciństwa.

Świeży chleb, posmarowany masłem i dżemem, do tego szklanka mleka.

Mmmm...

Dziś prawie w ogóle nie jadam dżemów, a świeżego chleba tym bardziej. Zwłaszcza białego.
O wiele bardziej smakuje mi chleb żytni, na zakwasie, ewentualnie pszenny razowy.

Sentyment do dżemu truskawkowego jednak we mnie pozostał, uwielbiam wszelkie ciastka z dżemem, czy nawet marmoladą.

Znalazłszy tę krajankę nie mogłam sobie odmówić jej upieczenia.

 

Jest dobra. 
Nie rewelacyjna, nie przepyszna, nie taka sobie.
Po prostu dobra.

Wspominałam już przy serniku z oreo, że masy serowe z cream cheese mnie nie zachwycają, wolę nasze polskie wersje serników. I tutaj też wolałabym jakiś inny ser, nawet "cienki" z wiaderka. Szkoda że wpadłam na to już po upieczeniu.

Przepis (nieznacznie zmodyfikowany):

2 szklanki* mąki 
1/4 szklanki cukru pudru
skórka z cytryny (podzielona na dwie części)
150g zimnego masła
2 opakowania śmietankowego, kremowego serka Twój Smak lub Philadelphia
pół szklanki cukru
2 jajka
1,5 łyżki soku z cytryny
mały słoiczek dżemu truskawkowego

Piekarnik nagrzać do 180 C góra/dół. Blaszkę 23x33cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Do misy malaksera wsypać mąkę, cukier puder, dodać połowę skórki z cytryny i pokrojone na kawałki masło. Zmiksować do konsystencji piachu. Ciasto może nie utworzyć kuli, nie martwić się tym, tylko wylepić nim dno blaszki.

Wstawić do piekarnika na 20 minut. 

W tym czasie utrzeć na gładko serek z cukrem i pozostałą skórką z cytryny. Dodawać po jednym jajku, ciągle miksując. Na koniec wlać sok z cytryny.

Na podpieczony spód wyłożyć dżem, wyrównać powierzchnię. 
Wylać ostrożnie masę serową, wstawić do piekarnika na 25minut.
Studzić na kratce, potem schłodzić w lodówce**.





*szklanka: amerykańska "cup", 236ml
**osobiście udało mi się ukroić i spożyć jeden kawałek na ciepło ;)

Komentarze