Miękkie ciastka dyniowo-owsiane

Ponownie w klimacie korzennym (mimo połowy czerwca).

Puree dyniowe wołało z otchłani zamrażalnika: "zużyj mnie!", więc musiałam coś z tym zrobić.

Takie ciasteczka czekały w kolejce od grudnia.

Każdy powód dobry, by upiec i spożyć ciastka.

Przepis również nie wymaga wałkowania i wykrawania, gotowe ciasto nakładamy łyżką na blachę do pieczenia, wyłożoną papierem.

Ciasteczka nie są z gatunku kruchych. Dodatek białej czekolady i pąłtków owsianych daje całkiem smaczny efekt końcowy.

Wyszły mi dwie blachy dużych ciastek, można bez obaw zrobić mniejsze, wtedy wyjdzie ich więcej.

W oryginalnym przepisie widnieje szklanka cynamonowych drobinek (cinnamon chips) - ponieważ nie ma ich w Polsce (może jakieś sklepy internetowe?), pominęłam je. Autorka jednak daje nam duże pole manewru - mówi, że możemy dać w zamian posiekane suszone owoce, orzechy, migdały lub inne czekoladowe drobinki - w sumie "drobinek" (łącznie z białą czekoladą) powinno być nie więcej niż 2 szklanki. Ja poprzestałam tylko na białej czekoladzie, ale myślę że z  migdałami byłyby jeszcze lepsze.

Przepis:

2 szklanki mąki
1 i 1/2 szklanki górskich płatków owsianych
łyżeczka sody
2 łyżeczki cynamonu (można dać mniej)
1/2 łyżeczki imbiru w proszku (pominęłam)
1/4 łyżeczki mielonych goździków (dałam w zamian szczyptę mielonego ziela angielskiego allspice)
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta soli
226g miękkiego masła
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki brązowego jasnego cukru muscovado
duże jajko
łyżeczka ekstraktu z wanilii
szklanka puree z dyni
szklanka cynamonowych drobinek (pominęłam, patrz opis powyżej)
100g posiekanej białej czekolady

Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół. Dwie płaskie blachy wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać mąkę, płatki owsiane, sodę, przyprawy i sól.

W mikserze utrzeć masło z cukrem białym i brązowym, do puszystej masy. Dodać jajko i wanilię, dobrze wymieszać, dodać puree dyniowe, wymieszać dokładnie.

Zmniejszyć obroty miksera do minimum, wsypywać powoli suche składniki, wymieszać do połączenia. Dodać białą czekoladę (i ewentualnie inne dodatki), wymieszać.

Łyżką do lodów (lub zwykłą) nakładać porcje ciasta na blachę, zachowując odstępy. Piec 12-16 minut (piekłam 20minut). Zostawić przez 5 minut na blasze i przełożyć na kratkę. 


Komentarze