Waniliowe scones

Przepyszne scones, pachnące wanilią.

Ziarenka wanilii zarówno w bułeczkach jak i w lukrze - cudowne.

Nie są mocno słodkie, lukier jest tu niezbędny.

Proste, szybkie - nie ma na co czekać, trzeba je upiec!

Przepis pochodzi z blogu The Baker Chick.

Przepis:

2 szklanki mąki
2 łyzki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia (dałam jedną)
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
113g zimnego masła, pokrojonego w kawałki
łyżeczka pasty waniliowej lub ziarenka z połowy laski wanilii
łyżeczka ekstraktu z wanilii
żółtko (użyłam całego jajka)
3/4 szklanki maślanki (użyłam gęstego jogurtu)

Lukier:
1/2 szklanki cukru pudru
łyżeczka pasty waniliowej (użyłam ziarenek z drugiej połowy laski wanilii)
łyżeczka ekstraktu z wanilii (pominęłam)
1-2 łyżeczki mleka (dałam 3)

Piekarnik nagrzać do 190C góra/dół. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

W malakserze umieścić mąkę, cukier, proszek i sodę, sól, przemieszać.

Dodać pokrojone masło, zmiksować do powstania małych okruchów. Dodać ekstrakt i ziarenka wanilii.

W miseczce roztrzepać jajko z maślanką, wlewać powoli do pozostałych składników, powoli miksując.Uwaga! Nie wykorzystamy całej mikstury, wlewamy do momentu aż ciasto zacznie tworzyć kulę, nie powinno się mocno lepić. Pozostałą część zostawiamy do posmarowania sconesów.

Ciasto wykładamy na oprószony mąką blat, chwilę zagniatamy. Uklepujemy płaskie koło, tniemy na 8 trójkątów, przekładamy na blachę. Smarujemy mieszanką jajka i maślanki,, pieczemy 18-22 minuty, do lekkiego zezłocenia. Studzić na kratce.

Lukier: cukier puder utrzeć z ziarenkami wanilii, ekstraktem i mlekiem. Powinien być gęsty. Smarować lekko przestudzone sconesy.


Komentarze