Ciasto kokosowo-cytrynowe z polentą

Dobre ciasto kokosowe nie jest złe :)

Tym razem w (nowym dla mnie) połączeniu z cytryną.

Znalezione na stronie BBCGoodFood.

Proste, szybkie, bez jajek! Trzy razy czytałam przepis, czy aby na pewno ich nie ma.

Wiórki kokosowe i kasza kukurydziana dają fajną strukturę, smak kaszy praktycznie niezauważalny. To dla mnie ważne, bo robiłam już kilka ciast z polentą i nie byłam zachwycona.

Cytryna równoważy smak kokosa, zatem powinno smakować nawet tym, którzy za nim nie przepadają.

Mojemu tacie na przykład.
Zjadł z przyjemnością.



Przepis:

sok z cytryny
skórka z połowy cytryny
50g wiórków kokosowych
150ml śmietanki kokosowej (użyłam mleka kokosowego)
85g kaszy kukurydzianej (polenty)
łyżeczka proszku do pieczenia
140g miękkiego masła
100g jasnego cukru trzcinowego*
140g mąki

50ml śmietanki kokosowej (użyłam mleka kokosowego)
cukier puder na polewę

Piekarnik nagrzać do 160 C z termoobiegiem. Dno tortownicy 18cm** wyłozyć papierem do pieczenia, boki wysmarować masłem.

Utrzeć masło z cukrem aż będzie puszyste. Dodać 150ml śmietanki kokosowej, wiórki, polentę, sok i skórkę z cytryny, proszek wymieszany z mąką, zmiksować do połączenia składników.

Wyłożyć do przygotowanej tortownicy, piec 50 minut, do suchego patyczka. Ciasto powinno się lekko zrumienić.

Studzić na kratce. Całkowicie wystudzone polać lukrem (utrzeć cukier puder z kokosową śmietanką).



*w oryginale 140g
**użyłam 20cm

Komentarze