Cynamonowe ciasto cukiniowe z kruszonką

Należało coś zrobić z resztą cukinii.

No to upiekłam takie ciasto:


Jest smaczne, ale nie powalające. Zaniosłam do pracy - niektórym smakowało bardzo, inni milczeli, jeszcze inni stwierdzili że za mało słodkie. Ograniczyłam ilość cukru w cieście, ale kruszonka to nadrobiła.

Ciasto w całości na mące pszennej razowej. Szybkie i proste, bez używania miksera.

Można spróbować, ale nie powala.

Przepis:

kruszonka:
szklanka ciemnego cukru muscovado
1/2 szklanki mąki pszennej razowej (użyłam orkiszowej razowej)
łyżeczka cynamonu
4 łyżki masła

ciasto:
1/2 szklanki ciemnego cukru muscovado (można dać więcej, nie było mocno słodkie)
75g stopionego masła
duże jajko
szklanka maślanki (lub kefiru)
łyżeczka sody
łyżeczka cynamonu
łyżeczka ekstraktu z wanilii
szczypta soli
2 i 1/2 szklanki mąki pszennej razowej (użyłam orkiszowej)
1 i 1/2 szklanki cukinii startej na tarce o grubych oczkach, lekko odcisniętej

Kruszonka: w misce wymieszać składniki, rozcierać palcami do uzyskania okruchów.

Ciasto:

Piekarnik nagrzać do 160C (piekłam w 150 z termoobiegiem), blaszkę 22x33cm wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać widelcem wszystkie składniki. Ciasto wyłożyć do blachy, wyrównać powierzchnię, posypać kruszonką (w oryginale kazano połowę ciasta posypać połową kruszonki, przykryć resztą ciasta i resztą kruszonki, ale według mnie na tej wielkości blachę ciasta było za mało na to, by dzielić je na dwie części). Piec 45minut.

Komentarze