Mały Książę i ciasto z jagodami

Zabrałam Starsze Dziecko i Mamę do kina. Na Małego Księcia.

Dużo sobie obiecywałam po tym filmie. Wielbię wszystko co francuskie: muzykę, kulturę, kulinaria. Uwielbiam francuskojęzyczne kreskówki i komiksy, francuską kreskę rozpoznaję na kilometr.

Dlatego bardzo cieszyłam się na film. Mama również.

Starsze Dziecko miało obawy, że będzie smutny, a on nie lubi.

Wrażenia?

Pierwsza połowa filmu - sympatyczna, mimo kilku smutnych fragmentów (miał rację!). Szczerze mówiąc, zapomniałam o "umowie" Małego Księcia z Wężem.. Może dlatego, że ostatni raz czytałam tę książkę w 8 klasie szkoły podstawowej.

W momencie gdy historia Małego Księcia się kończy, reżyser i scenarzysta puścili wodze fantazji i film poleciał na łeb na szyję. Wynudziłam się jak mops.

Za dużo "akcji", zbyt amerykańska forma.

Szkoda.

Po powrocie do domu, mimo ekstremalnych upałów, postanowiłam upiec ciasto.

Z jagodami.


Każda pogoda jest dobra na pieczenie.

Ciasto jest pełne jagód, a na wierzchu ma orzechowo-owsianą kruszonkę.

Nie zawiera cukru, słodzone jest wyłącznie syropem klonowym.

Proste i smaczne.

Uwielbiam pieczone jagody.

Przepis pochodzi z blogu The Faux Martha.

Przepis:

1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
120g miękkiego masła
1/2 szklanki syropu klonowego (dałam 1/4 i wyszło mało słodkie. Myślę, że 1/3 byłoby idealnie)
2 jaja
2/3 szklanki naturalnego jogurtu
łyżeczka ekstraktu z wanilii (pominęłam)
3 szklanki jagód lub borówek amerykańskich, lub mieszanki

kruszonka:
1/2 szklanki grubych płatków owsianych
1/2 szklanki pekanów (dałam włoskie i migdały)
2 łyżki syropu klonowego
łyżka masła
łyżka mąki
szczypta soli

Piekarnik nastawić do 160C (piekłam w 150 z termoobiegiem).  Tortownicę 24cm wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać obie mąki, proszek, sodę i sól. Odstawić.

Masło utrzeć z syropem klonowym na jasną, puszysta masę. Dodawać po jednym jajku, ciągle ubijając, dodać jogurt i wlać wanilię.

Przesiać suche składniki, zmiksować do połączenia składników. wsypać jagody, delikatnie wymieszać łyżką. Przełożyć do przygotowanej tortownicy, wyrównać powierzchię.

W osobnej miseczce umieścić składniki kruszonki i rozetrzeć palcami. Rozsypać równomiernie po cieście.

Piec około godziny (piekłam 55 minut). Studzić przynajmniej 20 minut przed podaniem.

Komentarze