Hummus z białej fasoli

Nie ustaję w poszukiwaniu smarowideł na chleb.

Uwielbiam je.

"Smalec" z fasoli już robiłam, teraz zrobiłam szybki hummus z fasolki z puszki.

Nie dodałam kuminu. Lubię go w daniach mięsnych, ale jego mocny akcent w pastach mi przeszkadza. Kiedyś już zepsułam sobie jedno smarowidło jego nadmiarem, więc teraz na wszelki wypadek pominęłam całkowicie.

Jest przepyszny.

Zrobienie go zajmuje naprawdę chwilę.

Każdą kanapkę można sobie jeszcze umaić - płatkami chilli, słonecznikiem, czarnuszką, jak kto woli.

Smacznego! :)
Przepis pochodzi z blogu The faux Martha.

Przepis (lekko zmodyfikowany):

puszka białej fasolki
sok z 1/2 cytryny
1/2 łyżeczki suszonego czosnku (można użyć świeżego, do smaku)
łyżka pasty tahini
sól
2 łyżki oliwy
pieprz i pieprz cayenne

Fasolkę odcedzić, przepłukać wodą, ponownie odcedzić, umieścić w malakserze. Dodać sok z cytryny, tahini, czosnek, sól, pieprz i pieprz cayenne, oliwę. Zmiksować. Gdyby było za gęste, dodać oliwy lub odrobinę wody.

Przechowywać w lodówce.

Komentarze