Cynamonowy chlebek z musem jabłkowym

Chandrę w deszczowy i wietrzny listopadowy wieczór można odpędzić tylko jednym sposobem: zapachem piekącego się cynamonowego ciasta.

No, dobrze, może sposobów jest więcej, ale tego wieczoru czułam, że potrzebuję właśnie tego.

Ciepła piekarnika i zapachu cynamonu.

Ponieważ jestem w posiadaniu własnego musu jabłkowego (o którym napiszę później), postanowiłam wypróbować przepis Averie.

Cynamonowe ukojenie spłynęło na mnie bardzo szybko. Pachniało w całym domu.

Nie zrobiłam żadnego zdjęcia, bo po wyjęciu ciasta z piekarnika zaraz położyłam się spać. Nazajutrz zawiozłam wszystko do pracy i ani się obejrzałam, zniknęło do ostatniego okruszka.

Było przepyszne, dzięki musowi jabłkowemu wilgotne i puszyste. Sama zjadłam dwa kawałki i chętnie upiekę je jeszcze raz.

Jeśli macie gęsty mus, śmiało możecie wykorzystać go w tym przepisie. Amerykanie nazywają to: "apple butter", bo rzeczywiście jest gęsty i smarowny, prawie jak masło.

Porcja niewielka, na moją keksówkę - jak wszystko, co ostatnio piekę. Obawiam się, że będzie trochę monotonnie przez jakiś czas na blogu - wszystko w tej samej foremce :)


W oryginale chlebek był podawany z masełkiem miodowym (masło utarte z miodem). Myślę, że to całkiem dobry pomysł i wypróbuję go następnym razem. Teraz zjedliśmy bez, więc prośba o sygnał, jeśli ktoś pokusi się o zrobienie.

Polecam, nie tylko na jesienne wieczory.

Przepis:

2 duże jajka
szklanka gęstego musu jabłkowego
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju kokosowego (użyłam rzepakowego)
1/4 szklanki kwaśnej śmietany (użyłam kefiru)
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
łyżka cynamonu (można dać mniej, ja dałam łyżeczkę przyprawy do dyni, a mój mus jabłkowy też był doprawiony cynamonem)
szczypta soli
1 i 3/4 szklanki mąki
łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

masełko miodowe: 113g bardzo miękkiego masła, 1/4 szklanki miodu, szczypta cynamonu

Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół. Keksówkę 20x13cm wyłożyć papierem do pieczenia.

W dużej misce wymieszać widelcem pierwszych 7 składników plus sól. Dodać mąkę z sodą i proszkiem, wymieszać widelcem tylko do połączenia składników (ciasto może być grudkowate).

Przełożyć do przygotowanej keksówki, wyrównać wierzch. Piec 56-63 minuty. Gdyby wierzch za bardzo się rumienił, przykryć folią aluminiową.

Studzić na kratce

Masło: utrzeć masło z miodem i cynamonem na gładką masę. Smarować kawałki ciasta.

Komentarze