Babka bananowo - jabłkowa

Nadmiar bananów i jabłek postanowiłam zużyć w takiej babce.

Zaniosłam do pracy - zrobiła furorę.

Tydzień później jedna z koleżanek stanęła przy moim biurku z bananami i jabłkami w dłoniach i spytała: "Czy jestem wystarczająco wymowna?".

Upiekłam więc kolejne dwie i przyniosłam radość całemu działowi.

Jest mocno wilgotna, dzięki bananom i jabłkom, pachnąca korzennymi przyprawami.

Prosta w wykonaniu, wystarczy wymieszać widelcem.

Broń boże nie wrzucać wszystkiego do blendera i nie miksować - koleżanka tak uczyniwszy otrzymała cudowną leguminę zamiast ciasta...

Nie robiłam polewy, choć założę się, że musi być pyszna.


Przepis:

56g masła - stopić
1/4 szklanki oleju
170g naturalnego jogurtu
2 duże jajka
1/2 szklanki cukru
1/8 szklanki jasnego trzcinowego cukru
łyżka ekstraktu z wanilii
łyżeczka przyprawy do dyni (lub pół łyżeczki cynamonu, po szczypcie mielonego imbiru, gałki muszkatołowej, mielonego ziela angielskiego - ewentualnie sam cynamon)
szklanka rozgniecionych widelcem bananów (2 średnie)
szklanka jabłka startego na tarce (dwa małe lub jedno duże)
2 szklanki mąki
łyżeczka sody
szczypta soli

Piekarnik nastawić na 180C. Formę na babkę z kominkiem wysmarować masłem i wysypać bułką tartą (nadmiar wytrzepać).

W dużej misce wymieszać widelcem lub rózgą stopione masło z olejem, jogurtem, jajkami, cukrem białym i trzcinowym, wanilią i przyprawami.

Dodać banany i jabłka, wymieszać do połączenia składników.

Wsypać mąkę z sodą i solą, wymieszać tylko do połączenia. Wylać ciasto do przygotowanej formy, piec 39-43 minut, do suchego patyczka. 

Studzić na kratce. Nie wyjmować z formy przez co najmniej 15 minut, później ostrożnie wyjąć i dalej studzić.


Komentarze