Błyskawiczne ciasto bez mąki

Cuda, dziwy, panie dzieju.

Ciasto bez mąki, cukru i tłuszczu.

Za to z jednym jajem, bananami i masłem orzechowym.

Zdziwiłam się, jak wielu przede mną i wielu pewnie po mnie, że to da się zjeść i w dodatku jest pyszne!

Ekspresowe tempo: wszystko wrzucamy do blendera, miksujemy przez minutę, pieczemy minut 20.


Najlepsze na ciepło.

Ale i na zimno znajdzie amatorów.

Przepis (Averie Cooks):

1 wielki lub dwa małe banany
duże jajko
czubate pół szklanki masła orzechowego (nie domowego, będzie zbyt luźne)
3 łyżki miodu (mnie wystarczyło 1,5 łyżki, a przy bardzo dojrzałych bananach można pokusić się w ogóle o pominięcie miodu)
łyżka ekstraktu z wanilii
1/4 łyżeczki sody
szczypta soli
50g posiekanej deserowej czekolady (lub mini groszków czekoladowych)

Piekarnik nastawić do 180C, tortownicę 20cm wysmarować masłem.

Wszystkie składniki z wyjątkiem czekolady wrzucić do blendera kielichowego, zmiksować na gładką masę przez około minutę. Wsypać czekoladę, wymieszać łyżką. Przelać do tortownicy, można posypać po wierzchu łyżką czekoladowych drobinek.

Piec 20 minut - ciasto urośnie i opadnie po wyjęciu. Uwaga, by nie przepiec, powinno być wilgotne. Studzić 15 minut w foremce, później można wyjąć.


Komentarze