Pieczone cynamonowe donuty z waniliowym lukrem

Kolejny wypiek na życzenie Starszego Dziecka (który osobiście zarządził imieninowe menu w tym roku) to pieczone donuty. Jakiś czas temu nabyliśmy specjalną foremkę do pieczenia tych słodkości.

Oczywiście wiem, że prawdziwe donuty są z ciasta drożdżowego i smażone, jak pączki, w głębokim tłuszczu (mniam), ale jak dotąd, niestety, nie udało mi się takowych popełnić.

Ale mam plan.

One day.

Tym razem wersja o niebo lżejsza i łatwiejsza. W smaku podobne do muffinów i też podobnie wykonane - suche składniki, mokre składniki - gotowe.

Przepis znaleziony na blogu Sally's Baking Addiction, ale autorką jest Averie.

Przepis:

szklanka mąki
3 łyżki cukru
3 łyżki jasnego cukru muscovado
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cynamonu
szczypta soli
2 łyżki maślanki lub kefiru
1/4 szklanki musu jabłkowego (np. zmiksowane ugotowane jabłko)
duże jajko
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
łyżka stopionego masła

waniliowy lukier: 1/2 szklanki cukru pudru, 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (użyłam ziarenek z laski wanilii), 2 łyżeczki mleka lub śmietany

Piekarnik nagrzać do160C góra/dół. Foremkę do donutów (lub muffinków) wysmarować masłem.

W dużej misce wymieszać mąkę, cukier zwykły i trzcinowy, proszek do pieczenia, cynamon oraz sól.

W małej misce wymieszać widelcem mus jabłkowy, maślankę, jajko, wanilię i stopione masło. Dodać do suchych składników, mieszając widelcem tylko do połączenia składników.

Nakładać porcje ciasta, wypełniając wgłębienia do 2/3 wysokości. Można przełożyć całe ciasto do worka foliowego, odciąć róg i wyciskać do poszczególnych otworów - ja dałam radę dwiema łyżkami.

Piec 10-12 minut. Wystudzić w foremce kilkanaście minut, ostrożnie przełożyć na kratkę. Polukrować

Lukier waniliowy: Wszystkie składniki energicznie rozetrzeć łyżką, dodając ewentualnie cukru lub mleka aż do pożądanej konsystencji.

Komentarze