Proste dyniowe ciasto z kremowym serkiem

"Upłynęły już trzy minuty nowego roku, a ja nie zrobiłem żadnej hecy" - jak powiedział Tytus w XVI księdze przygód Tytusa, Romka i A'tomka.

Parafrazując - już prawie połowa października, a ja nie kupiłam żadnej dyni ani nie ugotowałam niczego dyniowego.

Zgroza.

Nie uczyniłam tak dlatego, że w czeluściach zamrażarki wciąż krył się zapas upieczonej dyni z zeszłego roku. Dziś wreszcie wyjęłam ostatnią porcję (fanfary) i upiekłam przepyszne ciasto, na które przepis znalazłam u Averie.

Ciasto jest CUDOWNE.

Może dlatego, że miałam wielką ochotę na ciasto dyniowe z przyprawami.

Możliwe też, że to z uwagi na fakt, iż uwielbiam ciasta na oleju.

Oraz polewę z kremowego serka.

Jest mięsiste, wilgotne i aromatyczne.

Nie kłopotałam się użyciem widelczyka...

Nie potrzeba miksera ani żadnych skomplikowanych utensyliów.

Wystarczy miska i widelec. Jest naprawdę obłędne i proste jak drut.

Zapraszam do kuchni.

Ale najpierw do warzywniaka po dynię.

Ja dziś nabyłam okaz wagi 5,8kg. Skoro pozbyłam się zapasu, trzeba zrobić nowy!

Przepis:

2 duże jajka
1/2 szklanki cukru
szklanka puree z upieczonej dyni
1/2 szklanki oleju
łyżeczka przyprawy do dyni
łyżeczka wanilii (pominęłam)
szklanka mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli

polewa: serek Twój smak (lub philadelphia), naturalny/smietankowy 125g, 1,5 łyżku cukru pudru (lub więcej, do smaku)

Piekarnik nagrzać do 175C góra/dół. Kwadratową foremkę 20x20 wyłożyć papierem do pieczenia.

W dużej misce umieścić jajka, cukier, puree z dyni, olej, przyprawę do dyni, wanilię, wymieszać widelcem.

Dodać przesianą mąkę z proszkiem, sodą i solą, wymieszać tylko do połączenia składników, nie ucierać długo. Wylać ciasto do przygotowanej foremki, piec 35-40 minut (piekłam 35,5).

Wystudzić kompletnie (na kratce).

Serek utrzeć z cukrem pudrem, rozsmarować po wierzchu ciasta.



Komentarze