Dyniowe brownie (wegańskie)

Nie szukałam wegańskiego przepisu, chciałam upiec coś z dyniowym puree, którego spory zapas wciąż mam w zamrażarce.

Ostatnio znów mam spore ciągoty czekoladowe, więc postanowiłam upiec takie brownie.

No i upiekłam.

Jest bardzo proste i szybkie, nie wymaga użycia miksera, wystarczy widelec.

Dla wegan oraz tych, którzy nie mogą jeść masła czy jajek.

Starsze Dziecko orzekło, że jest pyszne, tak dobre jak jego ulubione niedzielne ciasto czekoladowe.

Ośmielam się z nim nie zgodzić.

Jest smaczne, zjadłam kilka kawałków nie używając do tego celu nawet talerza (wstyd), ale nie zachwyciło mnie.

Jeśli je powtórzę, to tylko na czyjąś prośbę.

Albo gdy nie będę miała w domu masła ani jajek, a nadal będę w posiadaniu dyni i oleju kokosowego.

Przepis:

1/4 szklanki stopionego oleju kokosowego (lub innego roślinnego)
3/4 szklanki cukru (dałam 1/3)
łyżeczka ekstraktu z wanilii
szklanka mąki pszennej
1/4 szklanki kakao
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli (dałam szczyptę)
szklanka puree z upieczonej dyni

polewa:
2 łyżki kakao
2 łyżki stopionego oleju kokosowego (użyłam masła)
szklanka cukru pudru (użyłam 1/2 szklanki)
1-2 łyżki mleka roślinnego (użyłam zwykłego)
1/4 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzać do 175C góra/dół. Blaszkę 20x20cm wyłożyć papierem lub posmarować masłem/olejem.

W misce wymieszać widelcem olej kokosowy z cukrem i wanilią. Wsypać mąkę, kakao, sodę i sól, wymieszać. Mieszanina będzie bardzo sucha i grudkowata. Dodać puree z dyni i wymieszać do połączenia składników.

Ciasto wyłożyć do przygotowanej foremki, wyrównać wierzch. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 18-20 minut (przepis mówi o 25-30minutach, ale według mnie to zdecydowanie za długo. Ciasta jest niewiele, ledwie przykrywa dno, szybko się piecze i istnieje ryzyko przesuszenia. Ja piekłam 18 minut i mimo, że nie jest suche, uważam, że może wystarczyłoby nawet 16-17 minut, bo nie jest lepkie, jak na brownie przystało).

Wystudzić na kratce. Posmarować polewą - Wymieszać stopiony tłuszcz z kakao, dodać 1/2 szklanki cukru pudru, wymieszać, dolać mleko, wymieszać na gęstą pastę, ewentualnie znów dodać 1/2 szklanki cukru i mleko (ja poprzestałam na 1/2 szklanki). Dodać wanilię, rozsmarować po cieście.



Komentarze