Dyniowy chlebek cynamonowy

Po dyniowym brownie zostało mi pół szklanki puree, które postanowiłam wykorzystać piekąc drożdżowo-cynamonowy chlebek.

Marzyłam o nim już od dawna, bo zdjęcia Rachel są bardzo zachęcające.

Zastanawiałam się, czy i mnie wyjdzie tak ładnie, jak jej.

Nawet się udało! Tylko moje dziury jakby szersze.


Chlebek nie jest mocno słodki, dobrze smakuje posmarowany masłem albo nutellą.

Można go opiekać, podobno jest pyszny w takiej formie. Niestety, nie posiadam tostera na "wyskakujące grzanki", więc nie jest mi dane tego sprawdzić.


Drożdżowe ciasto zawsze mnie cieszy, a cynamonowe to pełnia szczęścia.

Nie jest skomplikowane i czasochłonne, jeśli zaczniemy wcześnie rano, zjemy je na drugie śniadanie.

Ze szklanką mleka? Yes, please.

Przepis:

1/2 szklanki ciepłego mleka
7g suchych drożdży (użyłam 20g świeżych)
1/3 szklanki cukru plus 1 łyżeczka
jajko
szklanka puree z dyni (użyłam 1/2 szklanki)
łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/4 łyżeczki mielonego zielna angielskiego
szczypta mielonych goździków - ja użyłam swojej mieszanki przypraw do dyni (cynamon, imbir, ziele, gałka), można dodać samego cynamonu
łyżeczka soli (dałam szczyptę)
3 i 1/2 szklanki mąki

nadzienie: 2 łyżki miękkiego masła, 1/3 szklanki cukru (dałam trochę mniej), 1 i 1/2 łyżeczki cynamonu

do posmarowania: jajko

Suche drożdże wymieszać z mlekiem i łyżeczką cukru, odstawić na chwilę do spęcznienia.

Świeże drożdże rozkruszyć w miseczce, zasypać łyżka cukru, łyżka mąki, zalać ciepłym mlekiem, wymieszać, odstawić na 10-15 minut.

W misie miksera umieścić jajko, puree z dyni, 1/3 szklanki cukru i przyprawy, wymieszać (użyłam widelca). Wlać drożdże, wsypać mąkę z solą, zagnieść gładkie i elastyczne ciasto (miksowałam z użyciem haka kilka minut). Odstawić w ciepłe miejsce, przykryte ściereczką na godzinę.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na prostokąt, posmarować masłem, posypać cukrem wymieszanym z cynamonem. Zwinąć w rulon zaczynając od krótszego boku. Włożyć do keksówki o długości 30cm, przykryć ściereczka i odstawić w cieple na 1h-1,5h.

Posmarować jajkiem, piec w nagrzanym do 175C piekarniku 35-40 minut.

Po kilku minutach wyjąć w keksówki i studzić na kratce.


Komentarze