Szarlotka dla jednej osoby

...i nie, wcale nie mam na myśli siebie siedzącej nad wielka blachą ciasta.

O mojej miłości do szarlotek pisałam już nieraz. I rzeczywiście byłabym w stanie sama zjeść całe ciasto w ciągu jednego dnia albo dwóch. Ale tym razem rzeczywiście mam na myśli jedną dużą porcję.

Albo dwie małe.

O ciastach z mikrofalówki, dla jednej osoby, czytałam wiele razy. Nie miałam do nich do końca zaufania, bo jednak tego kuchennego sprzętu używam raczej do podgrzewania lub szybkiego rozmrażania mięsa i chleba.

Ale gdy trafiłam na ten przepis, pomyślałam: "hm, warto spróbować". Zwłaszcza, że w domu mam tylko jednego kompana do jabłkowych ciast i przeważnie staję w obliczu zjedzenia wszystkiego samodzielnie.

Dziś wracając z pracy poczułam potrzebę ciepłego podwieczorku. Czegoś co podkreśli świeżo rozpoczęty weekend.

W koszyku z owocami znalazłam lekko przywiędłe jabłko.

Doprawdy nadszedł czas.

Smaczna, szybka, bezproblemowa szarlotka dla jednej bardzo głodnej osoby lub dwóch o mniejszych apetytach.

Przepis:

kruszonka
2 łyżki miękkiego masła
2 łyżki jasnego brązowego cukru (użyłam demerara)
2 łyżki dużych płatków owsianych (nie drobnych)
2 łyżki mąki pszennej
łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej (według mnie dużo za dużo, radziłabym dać szczyptę albo wcale)
szczypta soli (opcjonalnie)

jabłka
duże jabłko, obrane i pokrojone w kostkę (użyłam Cortland)
1/2 łyżki masła
2 łyżki jasnego brązowego cukru (moje jabłko było bardzo słodkie, pominęłam)
łyżka zwykłego cukru (pominęłam)
łyżeczka skrobi kukurydzianej (można użyć ziemniaczanej)
cynamon, gałka, mielony imbir - do smaku

opcjonalnie - gałka lodów, bita śmietana, sos czekoladowy

Kruszonka: w miseczce wymieszać wszystkie składniki, rozcierając palcami tak, by powstały okruchy. Odstawić.



Jabłka: umieścić w naczyniu odpowiednim do mikrofalówki, lepiej szerszym i na tyle dużym, by jabłka swobodnie się zmieściły. Na wierzchu ułożyć masło.


Wstawić do mikrofalówki i na wysokiej mocy grzać przez minutę.
Wyjąć z mikrofalówki, dodać cukier (jeśli używamy), przyprawy, skrobię kukurydzianą, dobrze wymieszać.

Na wierzchu równomiernie rozłożyć kruszonkę. Wstawić do mikrofalówki na wysoką moc na 2 minuty.
Opcjonalnie: podać z wybranymi dodatkami.

Uwaga, jest bardzo gorące!


Komentarze