Chleb faszerowany szynką i jajecznicą

Gdy ujrzałam ten przepis na blogu Audry, wiedziałam że to musi być pyszne - ciepły chleb, z pysznym nadzieniem w postaci jajecznicy, dobrej szynki i żółtego sera.

Kto się temu oprze?

Chyba tylko ten, który zjada wyłącznie słodkie śniadania.

Ja jadam każde śniadanie, bo to mój najważniejszy posiłek dnia. Jeszcze dobrze nie otworzę oczu, a już jestem głodna i muszę coś zjeść. Z kolacji rezygnuję na codzień, ze śniadania - nigdy.

Ponieważ wyrastanie ciasta drożdżowego wymaga czasu, wiedziałam że zjemy chleb na drugie śniadanie. Ale szczerze mówiąc, można nawet upiec go na pierwsze, przygotowanie nie zajmuje aż tyle.

A naprawdę warto.


Pieczywo wyjęte prosto z piekarnika zawsze jest pyszne. Ale ten chlebek zachwycił mnie bez reszty. Dzieciom - wielbicielom jajecznicy - również bardzo smakował.

Zamiast bekonu użyłam szynki parmeńskiej, myślę, że każda lekko podwędzana szynka lub boczek będą dobre.

Można by też pokusić się o dodatek pieczarek lub innych grzybów (kurki!), kawałki czerwonej papryki lub papryczki chili.

Przygotowanie nie jest skomplikowane. Nie zwlekajcie i zróbcie ten chlebek na śniadanie, kolację czy w każdej innej porze dnia. Warto!

Przepis:

Ciasto:
7g suchych drożdży
2 i 1/2 szklanki mąki pszennej chlebowej
2 łyżki oliwy lub oleju
szklanka ciepłej wody
łyżeczka soli
łyżeczka proszku do pieczenia (nie mam pojęcia po co jeszcze proszek, ale dodałam)
2 łyżeczki cukru

W misie miksera umieścić 2 szklanki mąki chlebowej, drożdże, sól, cukier i proszek do pieczenia, wymieszać. Wlać wodę, zagniatać na średnich obrotach miksera aż ciasto zacznie tworzyć kulę. Jeśli będzie zbyt luźne dosypywać stopniowo pozostałe 1/2 szklanki mąki (mnie wystarczyła 1/4 szklanki).

Przełożyć do lekko naoliwionej miski, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na pół godziny.

W tym czasie można przygotować nadzienie.

Jajecznica z 5-6 jaj
boczek lub szynka parmeńska, drobno pokrojone, podsmażone na suchej patelni
żółty ser (użyłam 20g cheddara)

opcjonalnie inne dodatki - podsmażone grzyby, papryka

Piekarnik nagrzać do 190C. Ciasto rozwałkować na prostokąt na arkuszu papieru do pieczenia (bardzo ważne! gotowy chlebek bardzo trudno przenieść na blachę, z papierem jest łatwiej).

Na środku ułożyć jajecznicę, posypać szynką i żółtym serem. Boki ciasta naciąć radełkiem (lub nożem do pizzy albo zwykłym nożem) na paski. Zaplatać raz z jednej raz z drugiej strony. Gotowy warkocz przenieść na blachę. Posmarować żółtkiem, posypać makiem.

Piec 20-25minut do zrumienienia. Podawać ciepły.


Komentarze