Placuszki na kwaśnej śmietanie

Długi weekend spędziłam z dziećmi nad morzem. Nie planowałam wyjazdu, ale zaprosiła mnie Ciocia B. - szkoda by było nie skorzystać.

Nie tylko dla plaży i morskiego klimatu - choć cenię go sobie ponad wszystko. Również by spotkać się z Ciocią, o której napisałabym tu wiele miłych słów, ale jeśli ona wie, że ja wiem, że czyta mój blog, czy to nie będzie podejrzane? :)

Pogoda dopisała, po raz pierwszy od kilku lat na wyjeździe nie zmarzłam, nie zmokłam, nie przewiało mnie na wylot. Cudownie.

Nie musiałam gotować, zaproszona na obiad przez Ciocię M. oraz na grilla przez Ciocię B. i jej najbliższych. Spędziłam miłe chwile w rodzinnym gronie, przypomniałam sobie, że mam fajną kuzynkę O. (dlaczego nie spotykamy się częściej, skoro mieszka w moim mieście??), wygrzewałam się na plaży i zjadłam przepyszne racuchy w portowej kafejce (smak dzieciństwa).

Wróciłam wczoraj prosto na obiad do Mamy i znów nie musiałam gotować. Ani dziś - wciąż posiłkuję się zapasami z zamrażarki.

Ale smutno mi na dłuższą metę bez gotowania, więc za jednym zamachem zrobiłam sobie granolę (pustka w słoiku), sałatkę jajko-szynka-ogórek kiszony na kolację, sałatkę ze szparagami i kaszą jaglaną na jutro do pracy oraz usmażyłam na podwieczorek takie placki na kwaśnej śmietanie:

Umaiłam je trochę dzieciom, polewając serkiem homo i posypując lentilkami - niech mają jeszcze posmak wakacyjnego jedzenia.

Przepis pochodzi z blogu Smitten Kitchen i zawsze kiedy go przeglądam smutno mi, że życia nie starczy żeby wypróbować wszystkie propozycje autorki. Są tak apetyczne!

Zrobienie tych placków zajmie Wam 5 minut.

Serio.

A Starsze Dziecko rzekło: "pyszne! cudowne!" - co naprawdę nie zdarza się aż tak często. Przeważnie muszę wyciągać z niego opinię.

Dodatki mogą być różne - syrop klonowy, sos czekoladowy lub mus z truskawek/malin, a nawet mus jabłkowy i czekoladowe groszki :)

Przepis:

7 łyżek mąki
łyżka cukru
łyżeczka sody
szczypta soli
szklanka kwaśnej śmietany (użyłam 12%)
2 jaja
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

 Mąkę wymieszać widelcem z solą, sodą i cukrem.

W osobnej misce roztrzepać widelcem jaja z wanilią.

Do mąki dodać śmietanę, wymieszać byle jak widelcem, tylko do połączenia się składników. Wlać jajka, wymieszać krótko widelcem.

Na patelni rozgrzać nieco masła z odrobiną oleju, nakładać porcje ciasta, lekko rozpłaszczyć. Przewrócić na drugą stronę, kiedy na powierzchni pojawią się bąbelki. Dosmażyć 2-3 minuty na drugiej stronie.

Podawać ciepłe.

Komentarze