Babka czekoladowo-migdałowa

Smaczna i prosta babka z czekoladą i mielonymi migdałami.

Przepis musiał się odleżeć - wydrukowałam go w grudniu 2013 i nagle dziś postanowiłam go wykorzystać.

Znaleziona na BBC Good Food.

Podobno najlepsza na drugi i trzeci dzień.

Przekonamy się.


Przepis:

180g miękkiego masła
150g cukru (najlepiej drobnego)
łyżeczka ekstraktu migdałowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
180g mąki pszennej
75g mielonych migdałów
3 duże jajka
2 łyżki mleka
3 łyżki kakao zmieszane z 3 łyżkami wrzątku, roztarte na pastę (musiałam dodać więcej wody)
100g posiekanej gorzkiej czekolady

Dobrze gdyby jajka i mleko były w temperaturze pokojowej.

Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół. Formę na babkę z kominkiem wysmarować masłem i wysypać mąką (nadmiar mąki wytrzepać).

Mąkę zmieszać z proszkiem i mielonymi migdałami.

Masło utrzeć z cukrem przez kilka minut, na jasną, puszystą masę. Wlać ekstrakt migdałowy.

Dodawać po jednym jajku, dokładnie ucierając, na zmianę z łyżką mąki. Po dodaniu wszystkich jajek wsypać resztę mąki i wlać mleko, krótko zmiksować.

Połowę ciasta odłożyć do miski i wymieszać z posiekaną czekoladą.

Resztę ciasta zmiksować z pastą kakaową.

Do foremki wkładać na zmianę po łyżce jasnej i ciemnej masy, wyrównać powierzchnię. Piec 40-50 minut, do suchego patyczka (piekłam 43). Ostudzić 10 minut w formie, potem delikatnie wyjąć na kratkę.

Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem.

Komentarze