Pizza z kurczakiem, brokułami i sosem Alfredo

W życiu nie słyszałam o sosie Alfredo.

Być może nie świadczy to o mnie najlepiej, ale taka jest prawda.

Przeglądając blog Baked by Rachel trafiłam na taką pizzę z kurczakiem, brokułami i sosem Alfredo właśnie.

Ponieważ jestem trochę znudzona ulubioną pizzą moich dzieci (szynka, oregano, mozzarella), żywo zainteresowałam się innymi składnikami. Kurczak + brokuły + czosnek - to brzmiało dobrze.

W przepisie nie było instrukcji jak zrobić ów sos Alfredo, dlatego poszukałam go w internecie i znalazłam na allrecipes.com. Nie zatrwożyła mnie ilość masła ani kremówki użyta do przyrządzenia, wszak nie będę jadła go codziennie. Spróbowałam, potem użyłam do pizzy i jestem zachwycona!


To sos, którego bazą jest masło i parmezan, a w przepisie z allrecipes.com dodatkowo mamy kremówkę, czosnek i zieloną pietruszkę. Korciło mnie, żeby dodać pieprzu, ale zrezygnowałam i dobrze. Przynajmniej wiem jak smakuje sam w sobie. Na pewno będę robić go częściej, bo pasuje też do makaronu.

Na gorąco rzadki, zgęstniał po wystygnięciu, więc spokojnie mogłam go rozsmarować po cieście na pizzę.


Dla dzieci część lewa, dla dużych część prawa.

Polecam, jest naprawdę pyszna, a sam spód do pizzy też świetny - z dodatkiem czosnku i parmezanu.


Przepis:

ciasto:
szklanka ciepłej wody
7g suszonych drożdży
łyżeczka cukru
2 i 1/2 szklanki mąki
pół łyżeczki soli
3/4 łyżeczki suszonego (granulowanego) czosnku
1/2 łyżeczki bazylii (użyłam oregano)
2 łyżki drobno startego parmezanu

farsz:
pierś z kurczaka
pół brokuła
starta mozzarella

sos Alfredo:
57g masła
szklanka kremówki
ząbek czosnku
1 i 1/2 szklanki startego parmezanu
1/4 szklanki zielonej pietruszki

Zrobić sos: Masło roztopić w garnku, wlać kremówkę, gotować na małym ogniu 5 minut. Dodać starty czosnek, wsypać parmezan, dokładnie i energicznie wymieszać rózgą. Wsypać pietruszkę, wymieszać, odstawić do ostygnięcia. Ewentualnie doprawić solą. Sos zgęstnieje po ostygnięciu.

Ciasto: Drożdże zalać ciepłą wodą, wsypać cukier, wymieszać, odstawić na 3 minuty. Do misy miksera wyspać mąkę, sól, czosnek granulowany, bazylię lub oregano i parmezan. Wymieszać. Wlać spienione drożdże, zagnieść elastyczne ciasto, odstawić do wyrośnięcia na około godzinę (powinno podwoić swoją objętość).

Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, posolić, dodać pieprz i łyżkę oleju, wymieszać, usmażyć na patelni grillowej.

Brokuł ugotować al dente.

Piekarnik nastawić do 230C.

Wyrośnięte ciasto wyłożyć na posmarowaną olejem blachę. Posmarować sosem Alfredo, rozłożyć kurczaka, brokuły, posypać mozzarellą. Piec 12-15 minut.


Komentarze