Ciasto czekoladowo-owsiankowe

Nie trwóżcie się, wrogowie owsianki, płatki są praktycznie niewyczuwalne, a ciasto jest BOSKIE.

Nie boję się użyć tego słowa.

Zdjęcia nie są szczególnie udane, za oknem szaruga, a ja dopiero uczę się obsługi nowego aparatu (tak, tak, weszłam w posiadanie używanej lustrzanki i stawiam na razie bardzo niepewne kroki).

Można za to podejrzeć oryginalny przepis, i piękne zdjęcia ciasta z polewą.

Moje jest bez polewy, a i tak jest bogate. Mogę się założyć, że będzie biło się o palmę pierwszeństwa z niedzielnym, ulubionym Starszego Dziecka.

Jest miękkie i wilgotne. Nie tak ciężkie i lepiące jak brownie, ale też nie suche. Naprawdę, nie spodziewałam się, że wyjdzie coś tak pysznego. Nie przepiekłam go i myślę, że to kluczowa kwestia. Przesuszone to byłoby zupełnie coś innego.

Przepis pochodzi z blogu Pinch of Yum. Zredukowałam ilość cukru i czekolady oraz pominęłam polewę, m.in. z braku pianek marshmallow. Mogłam zrobić zwykłą czekoladową polewę, ale postanowiłam że zostawię je tak, jak jest.

Naprawdę przepyszne. 

Przepis (z małymi modyfikacjami):

1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki jasnego brązowego cukru
113g masła, stopić
2 jajka
1 i 3/4 szklanki mąki
łyżeczka sody
szczypta soli
1 i 1/2 łyżki kakao
szklanka płatków owsianych błyskawicznych (drobno zmielonych)
1 i 3/4 szklanki wrzątku
180g mlecznej czekolady, posiekanej na kawałki

Piekarnik nagrzać do 175C góra/dół. Blachę 23x33cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Do miski przesiać mąkę z sodą, kakao i solą, odstawić.

Płatki owsiane zalać wrzątkiem, odstawić.

W misie miksera utrzeć stopione masło z dwoma rodzajami cukru (około 5 minut). Dodawać po jednym jajku, dokładnie miksując.

Wsypać suche składniki, zmiksować tylko do połączenia składników. Masa będzie gęsta.

Dodać napęczniałe płatki owsiane, zmiksować dokładnie. Wsypać połowę posiekanej czekolady, wymieszać szpatułką lub łyżką.Wylać do przygotowanej formy, wyrównać wierzch. Posypać resztą posiekanej czekolady.

Wstawić do piekarnika na 30-40 minut, uważać żeby nie przesuszyć! Moje było gotowe po 30 minutach.

Lekko przestudzić na kratce. Przepis mówi, żeby wystudzić całkowicie, ale według mnie najlepsze jest lekko ciepłe...


Komentarze