Szybka szarlotka z pekanami

Nakupowałam tyle różnej maści orzechów, że mogę otworzyć sklep.

Nerkowce, orzechy brazylijskie, włoskie, macadamia, piniowe, upragnione pekany (z okazji amerykańskiego tygodnia z Lidlu!), fistaszki.

Znalazłam ostatnio przepis z orzechami laskowymi i już-już dopisywałam je do listy zakupów, zastanawiając się w którym sklepie będą najlepsze, kiedy wzrok mój padł na stertę paczek i paczuszek wszystkich wyżej wymienionych orzechów i popukałam się w głowę.

Bo, doprawdy, ten przepis może poczekać, najpierw, dziecko, zużyj to, co masz.

Pistacji też nie kupuj.

Zaczęłam więc od pekanów.

I dwóch jabłek, które straciły na atrakcyjności, bo nie zdążyliśmy ich zjeść na czas.

Wystarczyło obrać je, pokroić w kostkę, wymieszać z cukrem i cynamonem, a potem z ciastem.

Wilgotne i lśniące, ale bez zakalca.

Nie jest to mój ulubiony typ szarlotki - po pierwsze: nie takie jabłka, po drugie: za krótki czas pieczenia, więc jabłka nie są przepieczone - ale ciasto jest smaczne. Ratuje je dodatek pekanów, które przyjemnie chrupią i dopełniają smak jabłek.

Ciasto prawie bez tłuszczu, za to z dużą ilością owoców.

Młodszemu Dziecku smakowało wybitnie, Siostra też chwaliła. Ja zjadłam bez wstrętu, ale i bez wielkiego zachwytu.

Więcej piec nie będę, chyba, że znów jabłka będą wołały o pomoc albo Dziecko bardzo poprosi.

Przepis (Family Kitchen Cookbok Karoline Bretherton):

50g orzechów pekan (ewentualnie można zastąpić włoskimi, są podobne w smaku) podpieczonych przez 5 minut w piekarniku (pominęłam ten etap) i posiekanych
200g jabłek (nie ważyłam, użyłam 2 dużych jabłek)
100g jasnego cukru muscovado
250g mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu (dałam jedną)
szczypta soli
3 i 1/2 łyżki oleju
3 i 1/2 łyżki mleka
2 jajka
łyżeczka ekstraktu z wanilii
50 g rodzynek (opcjonalnie, ja pominęłam)

Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół. Tortownicę 23cm wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem.

Jabłka obrać, wyciąć gniazda nasienne, pokroić w kostkę. Wrzucić do dużej miski, wsypać cukier, wymieszać.

Przesiać mąkę, dodać do jabłek razem z proszkiem, cynamonem i solą, wymieszać.

W drugiej misce wymieszać widelcem olej z mlekiem i jajkami oraz wanilią. Wlać do jabłek z mąką, dobrze wymieszać widelcem. Wsypać orzechy i rodzynki, wymieszać, przełożyć do formy, wyrównać wierzch.

Piec 30-35 minut. Wystudzić chwilę na kratce. Podawać ciepłe (można z kleksem bitej śmietany).

Komentarze