Ciasto z orzechami włoskimi i karmelem

Przepis na nie leżał zapomniany w nigdy-nie-malejącej stercie wydruków, pamiętającej jeszcze czasy gdy pracowałam w poprzedniej firmie.

Nie wiem, co mnie wtedy w nim urzekło, zwłaszcza że nie przepadam za orzechami włoskimi. Może szukałam przepisu z użyciem drobnych płatków owsianych?

Może nie wygląda zachęcająco, ale jest całkiem smaczne. Nie mocno słodkie, choć wszystko zależy od ilości dodanego karmelu, ja dodałam nieco mniej niż w przepisie.

Nieskomplikowane ciasto, niewielka porcja, w sam raz na blaszkę 20x20cm.

Przepis pochodzi z blogu She Wears Many Hats.

Przepis:

1 i 1/2 szklanki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
1/2 łyżeczki cynamonu
3/4 szklanki drobnych płatków owsianych
86g miękkiego masła
szklanka cukru trzcinowego (użyłam białego, około 1/2 szklanki)
3 duże jajka
łyżeczka ekstraktu z wanilii (pominęłam, bo nie odnowiłam jeszcze zapasu)
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich lub pekan
1/2 szklanki solonego karmelu (lub mniej, ale przy zmniejszonej ilości cukru lepiej nie ograniczać znacznie karmelu, bo ciasto będzie mało słodkie)

Piekarnik nagrzać do 175C. Kwadratową foremkę 20x20cm wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać widelcem mąkę z proszkiem, solą i cynamonem. Dodać płatki owsiane, wymieszać.

W misie miksera utrzeć masło z cukrem na puszystą masę. Dodawać po jednym jajku, dokładnie miksując po każdym dodaniu. Wlać wanilię, zmiksować.

Wsypać suche składniki, zmiksować ostrożnie, ale krótko i szybko, tylko do połączenia składników.

Dodać orzechy, wymieszać łyżką. Przełożyć do przygotowanej formy, wyrównać powierzchnię. Polać sosem karmelowym (jeśli gęsty, lekko go podgrzać). Ostrym nożem zrobić esy-floresy.

Piec 35-40 minut (piekłam 35). Ostudzić na kratce.




Komentarze