Scones z gorzką czekoladą

Szukając wczoraj przepisu na podwieczorek, znalazłam przepis na scones z gorzką czekoladą i Starszemu Dziecku zaświeciły się oczy. "Zrobimy jutro na śniadanie?" - zapytał.

Dawno nie piekłam sconesów, więc z chęcią się zgodziłam.

Zapomniałam już jak bardzo je lubię!

Zjadane na ciepło, odpowiednio słodkie, z roztapiającą się czekoladą.

Proste jak drut, szybkie, idealne na weekendowe śniadanie.


Na pewno je powtórzymy.

Przepis pochodzi z blogu Brown Eyed Baker. Robiłam z połowy porcji i takie proporcje podaję.

Przepis (8 sztuk):

1 i 5/8 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki cukru
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
100g posiekanej gorzkiej lub deserowej czekolady
szklanka zimnej słodkiej śmietany 30% (użyłam 18%)

2 łyżki stopionego masła do posmarowania
cukier do posypania

Piekarnik nastawić do 190C góra/dół. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać mąkę z cukrem, proszkiem do pieczenia i solą. Wsypać posiekaną czekoladę, wymieszać.

Wlać zimna śmietanę, wymieszać łyżką aż zacznie łączyć się w kulę, przełożyć na lekko podsypany mąką blat, zagnieść przez minutę-dwie. Utworzyć okrągły placek, wysoki na około 1,5cm. Pokroić na 8 trójkątów, przełożyć na blachę. Posmarować stopionym masłem, posypać delikatnie cukrem.

Piec około 20 minut, do lekkiego zrumienienia.



Komentarze