Kowbojskie ciastka

Powoli kończy się weekend.

Zimny i deszczowy, pochmurny, wybitnie jesienny.

Spędziłam go z dziećmi bardzo stacjonarnie. Młodszy chory, więc z domu wyjść się nie da. Aura nawet nieszczególnie do tego zachęca, ale jednak warto wyjść choć na moment, żeby zaczerpnąć świeżego powietrza.

Nie tym razem.

Telewizyjno-kuchennie-kolorująco - tak nam było.

Ugotowałam i upiekłam sporo przez te dwa dni, w przerwach oglądaliśmy filmy i bajki (między innymi "Minionki rozrabiają"), trochę czytaliśmy i kolorowaliśmy.

Rysować nie potrafię, ale kolorować lubię.

Czasem nawet udaje mi się nie wychodzić za linie...

Za to spełniam się gotując i piekąc.

Takie ciastka, na przykład.


Dlaczego kowbojskie - nie wiem.

Z płatkami owsianymi, kukurydzianymi, wiórkami kokosowymi i czekoladą.

Mogą być nawet z orzechami - dla chętnych.

Miękkie i do żucia - jak to owsiane.

Pachną obłędnie, ale smakują... przeciętnie. Spodziewałam się czegoś więcej, szczerze mówiąc.

Są smaczne, ale nie porwały mnie.

A szkoda.

Przepis pochodzi z blogu Averie Cooks.

Przepis:

duże jajko
113g miękkiego masła
1/2 szklanki jasnego brązowego cukru
1/4 szklanki cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (pominęłam)
szklanka mąki
szklanka płatków owsianych górskich
łyżeczka sody
szczypta soli
100g posiekanej gorzkiej czekolady
3/4 szklanki płatków kukurydzianych
3/4 szklanki wiórków kokosowych
1/2 szklanki orzechów pekan, posiekanych (opcjonalnie, można tez użyć innych orzechów, ja pominęłam)

W misie miksera utrzeć masło z jajkiem i dwoma rodzajami cukru na puszystą masę (około 4 minut).

Dodać mąkę z sodą, płatki, sól, zmiksować do połączenia składników.

Wsypać posiekaną czekoladę, płatki kukurydziane, wiórki, orzechy, wymieszać do połączenia składników.

Formować dłońmi kulki (jeśli się lepi, zwilżyć dłonie wodą), układać na talerzu, a następnie schłodzić w lodówce minimum 2h (można trzymać w lodówce do 5 dni, przykryte folią lub miską).

Piekarnik nagrzać na 180C, płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Układać kulki w odstępach od siebie. Wstawić do piekarnika i piec 10-12 minut. Zostawić na blasze przez 10 minut, potem można przełożyć na kratkę.


Komentarze