Scones z masłem orzechowym i płatkami owsianymi

Absolutny spontan.

Godzina 6:45, Młodszy i ja już po śniadaniu, Starszy jeszcze chrapie.

Nagła myśl: "a może tak scones z masłem orzechowym?".

Nie mogłam sobie odmówić.





Proste, szybkie. Bardzo smaczne.

Z cudowną skorupką na wierzchu.

Najlepsze, oczywiście, na ciepło. Ale i na zimno warte grzechu.

Przepis:

2 szklanki mąki
szklanka płatków owsianych (użyłam blyskawicznych)
1/3 szklanki ciemnego cukru trzcinowego (użyłam ciemnego muscovado)
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
płaska łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli

6 łyżek zimnego masła, pokrojonego na małe kawałki
3/4 szklanki maślanki (użyłam gęstego, domowego jogurtu)
jajko
pół szklanki masła orzechowego
100g czekoladowych groszków
cukier do posypania

Piekarnik nastawić do 200C góra/dół. Płaską blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

W dużej misce wymieszać mąkę z płatkami, proszkiem, sodą i solą. Dodać masło i wyrobić palcami coś w rodzaju kruszonki.

W malej miseczce wymieszać żółtko z maślanką. Białko odstawić na bok.

W mące zrobić dołek, wlać maślankę z żółtkiem, dodać masło orzechowe, wymieszać delikatnie, ale dokładnie widelcem.Wsypać czekoladowe groszki, zagnieść rękami, tylko do połączenia (nie zagniatać długo).

Na wyłożonej papierem blaszce uformować płaski dysk. Naciąć 8 kawałków, ale nie rozdzielać, ma się piec jako całość. Posmarować białkiem i posypać lekko cukrem (można waniliowym).

Wstawić do piekarnika na 18-22 minuty aż zbrązowieje i patyczek wetknięty w ciasto będzie suchy.

Wyjąć, odstawić na 5 minut. Pokroić do końca i osobno studzić na kratce.

Komentarze