Sos BBQ (Barbecue)

Nie żyjemy w USA, więc sos BBQ nie jest tak popularny, jak majonez, czy musztarda, ale zdecydowanie lubię ten smak.

Kupiłam gotowy sos ze trzy razy w życiu, ale przeważnie nie mam go wśród moich żelaznych zapasów (jak keczup np.).

Postanowiłam zrobić go sama, gdy natrafiłam na ten przepis.

Wydawał się prosty (i jest prosty), składniki posiadałam.

Oto i on:


W smaku taki, jakiego się spodziewałam: słodko-ostry, przepyszny!

Już cieszę się na jutrzejszy obiad, który sowicie umoczę w mym własnym sosie BBQ...

Przepis (z drobnymi modyfikacjami):

1 i 1/4 szklanki keczupu
1/3 szklanki ciemnego cukru muscovado
1/4 szklanki melasy
1/4 szklanki soku ananasowego
1/4 szklanki wody
łyżka sosu worcestershire
3 łyżeczki musztardy
2 łyżeczki wędzonej papryki
ząbek czosnku, starty
szczypta (lub więcej) płatków chilli
łyżeczka soli morskiej
pieprz, do smaku

opcjonalnie: 1/8 szklanki zimnej wody wymieszanej z łyżką skrobi kukurydzianej (lub ziemniaczanej), do zagęszczenia

Wszystkie składniki (z wyjątkiem wody ze skrobią) włożyć do garnka, wymieszać, zagotować, podgrzewać około 5 minut, do lekkiego zgęstnienia. Jeśli sos jest za rzadki, dodać mieszankę wody i skrobi, pogotować chwilę, mieszając. Ja nie zagęszczałam.

Trzymać w lodówce, podobno można nawet do 2 miesięcy i dłużej.

Komentarze