Magiczne ciasto trójwarstwowe

Magiczne, bo z jednej, nieciekawie wyglądającej mieszaniny powstaje ciasto o trzech warstwach.

Na górze lekki biszkopt, pod nim coś na kształt budyniu, a na samym dole wilgotny i lekko zakalcowaty twór, ale równie smaczny!

Szczerze mówiąc, myślałam, że to będzie super-ekstra-pyszne, a jest zaledwie smaczne. Jem bez otrząsania się, ale do zachwytu mi daleko.

Przepis znalazłam na blogu White on Rice Couple, jest tam również czekoladowa wersja tego ciasta.

Przepis:

113g masła
480ml mleka
4 jajka
4 krople białego octu winnego
150g cukru pudru (dałam 105g)
15ml wody
115g mąki
łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nastawić na 160C góra/dół. Kwadratową blachę 20x20cm wysmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia.

Masło stopić, ostudzić. Mleko lekko podgrzać (ma być letnie).

Białka ubić z octem winnym na sztywną pianę, odstawić.

Żółtka ubić z cukrem na jasną, puszystą masę, powoli wlać stopione masło, wodę i miksować około 2 minut.

Delikatnie wsypać przesianą mąkę, wymieszać, wlać powoli mleko i wanilię, miksować do uzyskania jednolitej konsystencji.

Dodać 1/3 białek, wymieszać delikatnie, ale dokładnie, następnie dodać resztę białek. Mogą pozostać niewielkie cząstki białka w masie. Całość przelać do przygotowanej formy, piec 45-60 minut, do zrumienienia. Środek może byc lekko drżący.

Studzić na kratce, kroić dopiero po całkowitym wystudzeniu.  

Komentarze