Batoniki owsiane z żurawiną

Proste i pyszne batoniki owsiane, z dodatkiem żurawiny i orzechów włoskich. Mocno słonecznikowe i sezamowe. Sto razy lepsze niż jakiekolwiek "kupne" - żadnego tłuszczu palmowego ani syropu glukozowo-fruktozowego.


Nie tak lekkie, jak domowa granola, bo zawierają masło, ale i tak zdrowsze niż pączek.


Młodszemu bardzo smakują, mnie też. Starszemu nawet nie proponuję, ze względu na żurawinę. Choć jest jej znikoma ilość, bo w paczce została tylko resztka.

Przepis znalazłam na stornie BBC Good Food. Zmniejszyłam, jak zwykle, ilość cukru. Ta, którą podaję, w zupełności wystarcza. 

Przepis:

100g masła
200g płatków owsianych (nie błyskawicznych)
100g słonecznika
50g sezamu
50g posiekanych orzechów włoskich
3 łyżki miodu
30g jasnego cukru muscovado
łyżeczka cynamonu
50-100g suszonej żurawiny (użyłam 20g, bo tylko tyle miałam)

Piekarnik nastawić do 160C góra/dół. Blaszkę 18x25cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Na płaską blachę (jak do ciastek) wysypać płatki, sezam, słonecznik i orzechy. Wymieszać rękami i wstawić do gorącego piekarnika na 5-10 minut, aż się lekko podprażą.

Masło stopić w garnuszku z miodem i cukrem.

Gorącą mieszaninę płatków i ziaren przesypać do dużej miski, zalać masłem z miodem, dobrze wymieszać, wsypać żurawinę, wymieszać. Przełożyć do wyłożonej papierem formy, mocno uklepać łyżką lub tłuczkiem do ziemniaków (uwaga, będą gorące). Wstawić do piekarnika na 30 minut.

Wyjąć i postawić na kratce do zupełnego wystudzenia. Pokroić na prostokąty. Przechowywać w zamkniętym pojemniku.


Komentarze