Bananowe muffiny z nutellą

Pisałam już nieraz o tym, że nie jadam bananów na surowo i mogłyby dla mnie nie istnieć. Co jakiś czas jednak odczuwam dziwną potrzebę upieczenia czegoś z dodatkiem tych owoców.

Ponieważ kilka razy udało mi się zrobić coś naprawdę pysznego (tak jak to ciasto, to , ta tarta oraz to cudo), wciąż podejmuję kolejne próby bananowych przeróbek.


Muffiny z dodatkiem nutelli to kolejny hit.


Wilgotne i miękkie - przepyszne.


Możliwe też, że ich sekret tkwi w odpowiednim pokrojeniu bananów:


Musi to zrobić wykwalifikowany pracownik, nie ma tu miejsca dla amatorów.

Pamiętać również należy o właściwym wymieszaniu składników suchych...


...oraz o końcowej ocenie organoleptycznej:


Zastanawiałam się, czy dodawać orzechy pekan, tak jak w przepisie. Jakoś nie pasowały mi do bananów, ale w końcu postanowiłam dodać, mam ich przecież spory zapas.

Jeśli też je macie - dodajcie. Nie wahajcie się tak jak ja, komponują się tutaj doskonale i naprawdę żal byłoby z nich zrezygnować.

Zamiast nutelli użyłam tym razem innego kremu orzechowo-czekoladowego, który kupiłam na próbę. Też spełnił swoje zadanie, choć był bardziej gęsty.

Nigdy więcej nie wyrzucajcie ciemnych bananów. Można je przerobić na mnóstwo pysznych rzeczy.

Przepis pochodzi z The Novice Chef Blog.

Przepis (z niewielkimi modyfikacjami):

2 szklanki mąki pszennej
łyżeczka sody oczyszczonej
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
3 duże, dojrzałe banany
1/4 szklanki cukru
1/4 szklanki jasnego cukru muscovado
duże jajko
1/4 szklanki oleju
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1/2 szklanki posiekanych orzechów pekan (dodajcie, jeśli macie, naprawdę warto!)
12 łyżeczek nutelli lub innego czekoladowego kremu

Piekarnik nagrzać do 180C góra/dół. Blachę do muffinków wyłożyć papilotkami.

Banany rozgnieść widelcem, dodać do nich oba rodzaje cukru, wymieszać widelcem. Dodać jajko, wanilię i olej, wymieszać.

W mniejszej misce wymieszać mąkę z proszkiem, sodą i solą. Wsypać do bananowej masy, wymieszać tylko do połączenia składników, wsypać posiekane orzechy, wymieszać.


Łyżką nakładać porcje ciasta do papilotek. Na wierzch każdej nałożyć łyżeczkę nutelli, wykałaczką zrobić ósemki.

Piec 15-17 minut.



Studzić na kratce (chwilę w formie, potem z niej wyjąć).


Komentarze