Szybki sernik cynamonowy na ciasteczkowym spodzie

Po pysznym serniku marmurkowym zostało mi pół kilo sera. Kupiłam kilogramowe wiaderko, bo akurat innych w sklepie nie było i bardzo nie chciałam zmarnować pozostałej części. Myślałam o naleśnikach z serem z dodatkiem wanilii, ale w końcu upiekłam prosty i szybki sernik.  


Ciasteczkowy spód i cynamonowa masa serowa - przepyszna rzecz przy nikłym nakładzie pracy.

Nawet się nie spodziewałam, że będzie aż tak dobry.


Zamierzałam użyć ciastek speculoos, zgodnie z przepisem, ale Aldi był mi wyjątkowo nie po drodze, niestety. W okolicznych sklepach poszukiwania podobnych ciastek spełzły na niczym, więc kupiłam po prostu holenderskie wiatraczki z czekoladą. Także są pyszne i pasują do sernika, ale myślę że ze speculoos byłoby jeszcze smaczniej.


Będę musiała powtórzyć.

Przygotowanie sernika zajmuje dosłownie chwilę, ale trzeba go później dobrze wystudzić, a na końcu schłodzić w lodówce.

Przepis (blog Buns in My Oven odrobinę zmodyfikowany):

200g ciastek speculoos (albo innych kruchych: korzennych, lub zwykłych z czekoladą)
40g masła

500g mielonego sera z wiaderka (może być "cienki", mój miał tylko 6,5% tłuszczu)
3/4 szklanki cukru
100g kwaśnej śmietany 18%
3 jajka
łyżeczka cynamonu

Piekarnik nagrzać do 160C góra/dół. Kwadratową foremkę 20x20cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Ciastka zmiksować w malakserze ze stopionym masłem. Wylepić nimi spód, dobrze uklepać, wstawić do nagrzanego piekarnika na 5 minut. Wyjąć i odstawić, nie wyłączać piekarnika.

W misie miksera umieścić ser, śmietanę, cukier, jajka i cynamon, zmiksować krótko, tylko do połączenia składników (nie napowietrzać niepotrzebnie masy). Przelać ostrożnie na podpieczony spód, wstawić do piekarnika i piec 40 minut. Sernik będzie niedopieczony i drżący. Wyłączyć piekarnik, zostawić w nim sernik na dalsze 45 minut. Wyjąć na kratkę i wystudzić do reszty, po czym schłodzić w lodówce.

Komentarze