Sernik marmurkowy

Dawno nie piekłam sernika. Na sobotę zaprosiłam gości, więc była dobra okazja wypróbować jakiś nowy przepis. Z myślą o Dzieciach, które nie wszystko zjedzą, a serniki lubią, wybrałam sernik z czekoladą z Moich Wypieków.

Miał być marmurkowy, ale chyba zbyt delikatnie wymieszałam masę - zamiast marmurka wyszły dwie warstwy, na dole jasna, na wierzchu czekoladowa.

Bardzo smaczny sernik, smakował wszystkim. Niestety - bardzo kiepsko się kroił, a spód brownie zostawał na blasze, ze stratą dla całości (też był przepyszny).

Pominęłam śmietankową polewę i w związku z tym nie oprószałam już kakao. Nie piekłam też w kąpieli wodnej (trochę z lenistwa), wiec lekko opadł na środku.

Użyłam tylko gorzkiej czekolady i wcale nie uznaliśmy go za "wytrawny". Mleko skondensowane jest tak słodkie, że chyba trzeba by użyć czekolady 85%, żeby odczuć brak cukru.

Porcja nie jest duża, tortownica 20cm wystarcza w zupełności.

Polecam wielbicielom klasycznych smaków.

Komentarze