"Ciasteczka" z płatków kukurydzianych i czekolady

Od dwóch dni słyszę za oknem śpiewające ptaki. Adam Wajrak pewnie wiedziałby jaki to gatunek, ja niestety nie wiem, ale ich głos nieodmiennie kojarzy mi się z wiosną.

Na osiedlowym parkingu widzieliśmy cztery koty (dwa czarne i dwa czarno-białe, niemal identyczne, więc zaczęliśmy zastanawiać się, czy nie mamy przypadkiem zeza), machające wściekle ogonami i pacające się łapą - ani chybi gdzieś w pobliżu musiała być kotka w rui.

Dwa żółwie znajomej, przesypiające zwykle całą zimę, obudziły się niedawno i wykazują wiosenną aktywność.

Dwa norweskie koty Cioci Moich Dzieci gubią futro na potęgę.

Czy to na pewno luty??

Może przespaliśmy coś i jest siódmego marca?

Czuć chłód, ale jest piękne słońce i delikatnie pachnie wiosną.

Jesteśmy z Młodszym zawirusowani, ale nie mogłam się oprzeć dziś wyjściu na dwór. Gorączki nie mamy, czujemy się jako-tako, więc stwierdziłam: ryzyk-fizyk - albo się dobijemy, albo świeże powietrze nam pomoże.

Na pewno pomoże na samopoczucie, które spada na łeb, na szyję kiedy jestem uwięziona w domu.

Odkryliśmy nowy plac zabaw (to znaczy ja odkryłam, bo chłopaki twierdzą, że byli na nim już latem!), weszliśmy na obie górki parkowe i po godzinie wróciliśmy do domu.

Zanim zjedliśmy obiad, chłopcy zrobili szybkie "ciasteczka" z płatków kukurydzianych i czekolady.


Przepis prosty, jak drut, w sam raz do wykonania przez dzieci.

Moje dziś działały razem.

Jeden przygotowywał papilotki:


Drugi roztapiał czekoladę z masłem i golden syrupem:


Potem wspólnie wymieszali ją z płatkami:



Młodszy podawał Starszemu papilotki do napełniania:


Praca zespołowa. Nawet udało im się nie pokłócić.

Nie przepadam za płatkami kukurydzianymi, ale muszę przyznać, że to bardzo smaczna rzecz, takie "ciasteczka".

Ponieważ mam poważne obawy, że zima jeszcze wróci, możecie zająć dzieciaki taką pracą w któreś zimne, ciemne popołudnie. Będą zachwycone.

Przepis (Nigella Lawson, How to Be a Domestic Goddess):

100g mlecznej czekolady (użyliśmy 134, bo masa wyszła nam trochę za sucha)
25g masła
łyżeczka golden syrupu
50g płatków kukurydzianych

Czekoladę roztopić z masłem, dodać golden syrup. Wsypać płatki kukurydziane, delikatnie wymieszać (żeby nie pokruszyć ich na miazgę), by oblepiły się czekoladą. Nakładać do mini-papilotek, odstawić do zastygnięcia (można w lodówce).

Komentarze