Tort waniliowy z kremem malinowym

Upieczony na specjalne zamówienie Kuzynki Moich Dzieci.

"G. prosi o tort na urodziny - ma być waniliowy, z malinowym kremem i koroną, bo urodziny mają być królewskie!".

Nie jestem specjalistką od tortów, ale spróbowałam podołać wyzwaniu.

Korona sprawiła pewne trudności... Ale powiedzmy, że trochę podobna.

Grunt, że Jubilatka zadowolona.

Przepis na wysoki biszkopt znalazłam na Kwestii Smaku. Rzeczywiście pięknie urósł i mogłam pokroić go na trzy blaty (co przy moim braku zdolności manualnych naprawdę nie jest łatwe!). Użyłam 3 cukrów z prawdziwą wanilią bourbon, odejmując odpowiednio ilość zwykłego cukru.

Malinowy krem wykonałam z tego przepisu Moich Wypieków i muszę powiedzieć, że tak jak nie lubię kremów - ten był przepyszny. Najpierw przygotowujemy frużelinę malinową, później miksujemy ją z mascarpone. Dawno nie jadłam tak pysznego kremu.


Tort smakował wszystkim, również mnie - a ja naprawdę nie lubię takich ciast. To powinna być wystarczająca rekomendacja.


Komentarze